طرز تهیه کیک وانیلی دو رنگ آسان و مجلسی به صورت موج دار با فر و بدون فر

دستور پخت کیک وانیلی دو رنگ

طرز تهیه کیک وانیلی دو رنگ

 

کیک وانیلی دو رنگ یکی از روش های بسیار خوشمزه برای داشتن یک کیک عصرانه یا صبحانه و یا حتی برای مهمانی و مجالس مختلف می باشد که می توانید به سادگی تهیه کنید. این کیک عطر و طعم فوق العاده و پف بسیار خوبی دارد و از شیر برای تهیه آن استفاده شده است که می توانید با ماست جایگزین کنید ولی برای داشتن پف زیاد بهتر است از شیر استفاده شود. کیک وانیلی دو رنگ در دو طعم شکلاتی و وانیلی ساده تهیه می شود که به صورت موج دار داخل قالب ریخته می شود و شما می توانید با فر و بدون فر آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک وانیلی دو رنگ موج دار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی دو رنگ

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • شیر ۲/۳ پیمانه
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری سر پر

طرز تهیه کیک وانیلی دو رنگ ساده و خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را  اندازه گیری کنید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر باید قابلمه ای روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. تخم مرغ های درشت را داخل یک کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و حجیم شود. روغن را اضافه کنید و یک دقیقه برای در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید شیر را اضافه کنید و هم بزنید و بعد مخلوط آرد تهیه شده را افزوده و با لیسک هم بزنید و دقت کنید که مخلوط آرد را یک باره نریزید و طی سه مرحله اضافه کنید. ۳/۴ مایه کیک را جدا کنید و ۱/۴ باقی مانده را با ۱ ق غذا خوری پودر کاکائو مخلوط کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک وانیلی دو رنگ

سپس قالب را با کره یا روغن جامد چرب کنید، نیمی از مواد ساده را بریزید و بعد مواد کاکائویی را افزوده و در انتها مواد ساده را بریزید و قالب را در فر گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل قابلمه ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک وانیلی دو رنگ با پف زیاد برای عصرونه

  1. می توانید بجای روغن از کره ذوب شده استفاده کنید.
  2. حتما صبر کنید تا کیک خوب خنک شود و بعد از قالب خارج کنید.
  3. برای تست پخت کیک از خلال دندان و از مرکز کیک کمک بگیرید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک وانیلی دو رنگ آسان و مجلسی به صورت موج دار با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes