طرز تهیه کیک موز و دارچین و گردو فوق العاده خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

دستور پخت کیک موز و دارچین

طرز تهیه کیک موز و دارچین
کیک موز و دارچین یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت با پف زیاد است که می توانید به سادگی در خانه این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید. عطر و بافت این کیک بسیار خوب است و شما می توانید برای مهمانی ها و دورهمی به راحتی تهیه کنید. کیک موز و دارچین با ماست تهیه می شود و برای کسانی که طعم و مزه ماست در کیک را دوست دارند گزینه خوبی می باشد. افزودن ماست به کیک باعث پوک شدن بافت کیک می شود و اگر شما شکر قهوه ای دارید می توانید از آن برای تهیه خوشمزه تر شدن این کیک استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک موز و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک موز و دارچین و گردو

  • موز ۲ عدد
  • ماست ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر قهوه ای یا سفید ۱ لیوان
  • روغن مایع ۱/۲ لیوان
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • آرد ۱.۵ لیوان
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • گردو ۱/۴ لیوان
  • پودر دارچین ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک موز و دارچین خوشمزه با پف زیاد برای دورهمی و عصرانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا همه دما شوند. سپس به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید و یا از یک پیمانه شیرینی پزی استفاده کنید. آرد و بیکینگ پودر و دارچین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و اگر می خواهید کیک را بدون فر تهیه کنید باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود و یا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید موز را پوست بگیرید و داخل کاسه خرد کنید و با پشت چنگال کمی بزنید تا له شود و بعد ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شود. تخم مرغ را به همراه وانیل شکر قهوه ای یا سفید با همزن دستی یا برقی بزنید تا کمی پف کند و روشن شود.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه باید روغن مایع را اضافه کنید و برای چند دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه مخلوط ماست را اضافه کنید و هم بزنید و مخلوط آرد را روی مواد الک کنید و در انتها گردو را اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک مواد را به آرامی فولد کنید. قالب یا قابلمه مورد نظر را چرب کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک موز و دارچین

در ادامه مواد را داخل قالب یا قابلمه ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. سپس روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید مواد را در قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک موز و دارچین و گردو خوشمزه و راحت

  1. می توانید بجای شکر قهوه ای از شکر سفید استفاده کنید اما بهتر است برای کیک های موزی از شکر قهوه ای استفاده کنید.
  2. می توانید مقدرا شکر را کم کنید و در انتها روی کیک را با ۴ ق غذا خوری عسل رومال کنید.
  3. میزان گردو را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه