طرز تهیه کیک بدون فر و قالب خیلی خوشمزه و راحت و شیک برای مهمانی

دستور پخت طرز تهیه کیک بدون فر و قالب

طرز تهیه کیک بدون فر و قالب

 

کیک بدون فر و قالب یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید برای مهمانی ها و مراسمات مختلف این کیک را تهیه کنید. این کیک به صورت برشی و یا همان تخته ای تهیه می شود و به صورت مربعی شکل برش داده می شود و با سس شکلاتی و تزیین خیلی راحت برای مهمانی ها مناسب است. همان طور که از نام این رسپی پیداست دیگر شما نیازی به فر و یا قالب مخصوص و ترازو ندارید زیرا همه مواد به پیمانه گفته شده و شما خیلی راحت می توانید این کیک را تهیه کنید. این کیک بافت بسیار خوبی دارد و از ماست برای تهیه آن استفاده شده است که باعث می شود بافت نرم و پنبه ای داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک بدون فر و قالب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بدون فر و قالب

مواد لازم برای تهیه کیک بدون فر و قالب

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • ماست ۳/۴ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد سفید ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک بدون فر و قالب به صورت برشی برای مهمانی و پذیرایی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند، سپس مواد را به کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. شعله پخش کن و تابه دو طرفه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر و داخل کاسه ریخته و با سرعت تند همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کشدار و حجیم شود. سپس ماست و روغن مایع را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بهتر است در حین هم زدن دور گیری کنید تا تخم مرغ خوب هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر را روی مواد الک کنید و با لیسک هم بزنید، به طوری که نباید پف مواد گرفته شود و گلوله های آرد باز شود. تابه را از روی حرارت بردارید و با روغن جدا کننده یا اسپری روغن یا روغن جامد چرب کنید و مایه کیک را داخل تابه دو طرفه بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک بدون فر و قالب

حالا باید درب تابه را بسته و واشر دو تابه را خارج کنید و روی حرارت قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود، از تابه خارج کنید و به کمک یک چاقو تیز دور تا دور را برش بزنید تا برش های منظم داشته باشید و بعد داخل سینی سرو قرار دهید و کمی سس شکلاتی به همراه پودر پسته یا گل محمدی روی هر برش قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک بدون فر و قالب برشی در ماهیتابه دو طرفه

  1. می توانید در انواع تابه ها این کیک را تهیه کنید.
  2. هر چقدر پودر کاکائو تیره تری داشته باشید رنگ کیک شما تیره می شود.
  3. برای پخت در فر نیز باید ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک بدون فر و قالب خیلی خوشمزه و راحت و شیک برای مهمانی
3.6 (72.5%) 8 votes

  • ... ۱ سال پیش

    سلام
    لطفا ویدئو از طرز تهیه بگذارید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      بله در روز های اینده حتما

      پاسخ