طرز تهیه کیک باقلوا شربتی بدون ماست شیک و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور تهیه کیک باقلوا شربتی

طرز تهیه کیک باقلوا شربتی

 

کیک باقلوا شربتی یکی از انواع کیک های سنتی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید برای مهمانی و مجالس مختلف این این کیک را تهیه کنید. کیک باقلوا شربتی بیشتر در قالب مستطیل تهیه می شود و به شکل لوزی برش می خورد و با پودر نارگیل یا پسته تزیین می شود. شما می توانید کیک باقلوا شربتی را با ماست یا شیر تهیه کنید که هر دو بافت خوبی به کیک می دهند. شما می توانید این کیک باقلوا شربتی را می توانید با فر و بدون فر تهیه کنید. طعم و مزه این باقلوا مزه بهشت می دهد و عطر فوق العاده ای دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک باقلوا شربتی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوا شربتی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • هل ۱ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • ماست یا شیر ۱ پیمانه

مواد لازم برای تهیه شهد

  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۱ پیمانه
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • هل ۱ چای خوری

طرز تهیه کیک باقلوا شربتی + شهد

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و برای پخت کیک بدون فر باید یک تابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه روغن و شکر را باهم مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد یکدست شوند. سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام مواد خوب هم بزنید تا کاملا کف کند و کرمی رنگ شود. هل را اضافه کنید و کمی مواد را هک بزنید و بعد شیر یا ماست را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک باقلوا شربتی با فر و بدون فر

در ادامه مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و مواد را به صورت دورانی با لیسک هم بزنید. مواد کیک را داخل قالب مستطیل یا تابه بریزید و برای ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید درب تابه را بسته و روی شعله پخش کن قرار دهید و حتما نوار دور تابه دو طرفه را خارج کنید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه کیک باقلوا شربتی

وقتی کیک در حال پخت است باید شربت را تهیه کنید. برای این کار شکر و آب را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و بدون هم زدن اجازه دهید تا شکر ذوب شود. سپس وقتی شکر ذوب شد باید زعفران و هل را اضافه کنید و بگذارید تا شربت برای ۱۰ دقیقه بجوشد و به قوام بیاید. کیک را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کاملا سرد شود و بعد شهد تهیه شده را روی کیک بریزید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا شهد جذب کیک شود و بعد برش بزنید و با پودر نارگیل و گل محمدی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک باقلوا شربتی با شیر

  1. می توانید مقدار آب شربت را نصف کنید و ۱/۲ پیمانه گلاب بریزید.
  2. از زعفران غلیظ و دم کرده برای تهیه این کیک استفاده کنید.
  3. شربت را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک باقلوا شربتی بدون ماست شیک و خوشمزه با فر و بدون فر
5 (100%) 3 votes