طرز تهیه دسر آلبالو آسان و ساده به صورت قالبی با ژلاتین و شیر

دستور تهیه دسر آلبالو

طرز تهیه دسر آلبالو

 

دسر آلبالو یکی از دسر های بسیار خوشمزه و هیجان انگیز تابستانی می باشد که به روش بسیار جدید و فوق العاده در این پست آن را به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید یک دسر جذاب با این میوه تهیه کنید. شاید برای شما پیش بیاید که مقداری زیادی آلبالو دارید و دوست دارید با آن انواع دسر ها و کیک ها را تهیه کنید. این روش دسر آلبالو به صورت قالبی می باشد و روش تهیه ساده ی دارد. شما می توانید این دسر را به صورت تک نفره در لیوان های شیشه ای ریخته و برای مهمانی ها سرو کنید و یا می توانید مواد را داخل قالب ریخته و به صورت قالبی به همراه کمی آلبالو و سس آن تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر آلبالو

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • آلبالو هسته گرفته ۱ پیمانه
  • خامه قنادی ۱ پیمانه فرم گرفته
  • خلال پسته و گردو به مقدار لازم
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب کمپوت آلبالو یا سس ۴ ق غذا خوری
  • وانیل به مقدار لازم

طرز تهیه دسر آلبالویی خوشمزه و قالبی

مرحله اول: جداسازی زرده و سفیده

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. زرده تخم مرغ را با وانیل و شکر هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و از لختگی خارج شود. سپس سفیده را نیز جداگانه با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و پوک شود.

مرحله دوم: افزودن خامه

خامه قنادی را از قبل از یخچال خارج کنید تا حالت نیمه یخی پیدا کند، سپس بزنید تا فرم بگیرد و رد همزن روی خامه باقی بماند. خامه را با سفیده مخلوط کنید. شیر را به جوش بیاورید و به صورت کم کم به زرده اضافه کنید به طوری که باید همزن روشن باشد و سریع هم بزنید تا زرده ها بسته نشوند.

مرحله سوم: بن ماری کردن ژلاتین

ژلاتین را روی آب کمپوت ریخته و صبر کنید تا اسفنجی شود، می توانید بجای آب کمپوت از آب سرد نیز استفاده کنید ولی رنگ کمپوت دسر را جذاب تر می کند. ژلاتین ر روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و ذارت ژلاتین حل شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر آلبالویی

در ادامه مخلوط خامه و سفیده را به زرده اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و پودر ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس در انتها آلبالو های هسته گرفته را نیز اضافه کنید و مواد را داخل قالب دلخواه ریخته و برای ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. دفت کنید برای خارج کردن دسر باید دور تا دور قالب را جدا کنید و روی دیس برگردانید و به دلخواه با آلبالو و سس تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر آلبالو خوشمزه قالبی

  1. می توانید از قالب پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنید.
  2. می توانید بجای آب کمپوت از آلبالو پوره شده استفاده کنید.
  3. می توانید بجای خامه قنادی از خامه صبحانه به همراه پودر قند استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر آلبالو آسان و ساده به صورت قالبی با ژلاتین و شیر
5 (100%) 1 votes