طرز تهیه دسر طالبی مجلسی و خوشمزه با پودر ژلاتین به صورت قالبی

دستور تهیه دسر طالبی

طرز تهیه دسر طالبی

 

دسر طالبی یکی از دسر هخای بسیار خوشمزه تابستانی می باشد که با طالبی پوره شده و ژلاتین تهیه می شود. اگر کمی طالبی مونده در خانه دارید می توانید این دسر را تهیه کنید. دسر طالبی بافت بسیار کرمی دارد و شما می توانید در انواع قالب ها این دسر را تهیه کنید. دسر طالبی را می توانید در قالب پلاستیکی یا سیلیکونی این دسر خوشمزه را تهیه کنید. دسر طالبی را می توانید با طالبی سیر یا ملون تهیه کنید. این دسر بسیار فوری و ساده تهیه می شود و اگر به طعم طالبی علاقه دارید این دسر را نیز دوست خواهید داشت. طالبی یکی از میوه های بسیار محبوب فصل تابستان می باشد که برای اضافه کردن به برنامه غذایی به دلیل خواصی که دارد گزینه خوبی می باشد. طالبی برای رژیم مناسب است زیرا بیشتر در صد طالبی را آب تشکیل داده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر طالبی مجلسی و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر طالبی با پودر ژلاتین

  • طالبی ۱ عدد متوسط
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • خامه ۱۰۰ گرم
  • ژلاتین ۳  ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه دسر طالبی مجلسی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا یک طالبی را پوست بگیرید و خرد کنید. ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه کنار قرار دهید تا اسفنجی شود. سپس یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس کاسه را روی کتری قرار دهید تا بن ماری شود. دقت کنید باید ذرات ژلاتین کاملا ذوب شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه طالبی ها خرد شده را به همراه شکر و شیر و خامه داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و میکس کنید و یا می توانید از گوشتکوب برقی برای مخلوط کردن استفاده کنید و در انتها ژلاتین خنک شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شودف می توانید همان موقع که در مخلوط کن است ژلاتین را بریزید.

مرحله سوم: آماده سازی قالب

در ادامه کف قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در دسرهای که خامه وجود دارد دسر به راحتی از قالب خارح می شود به خصوص در قالب های سیلیکونی که دیگر نیازی به چرب کردن نیست.

مرحله چهارم: تهیه دسر طالبی

مواد خنک شده دسر را داخل قالب مورد نظر ریخته و قالب را برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا بسته شود. سپس با دست دسر را از کناره قالب جدا کنید و داخل دیس برگردانید و با توت فرنگی یا اسکوپ بستنی طالبی تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر طالبی خوشمزه با خامه و ژلاتین

  1. می توانید بجای ژلاتین از ژله طالبی استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید دسر تیره تری داشته باشید می توانید از رنگ سبز خوارکی استفاده کنید.
  3. بهتر است از قالب فلزی استفاده نکنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه