طرز تهیه پاناکوتا طالبی حرفه ای و خوشمزه به صورت قالبی با بستنی

دستور تهیه پاناکوتا طالبی

طرز تهیه پاناکوتا طالبی

 

پاناکوتا طالبی یکی از انواع دسر های بسیار خوشمزه است که می توانید به سادگی در خانه تهیه و سرو کنید. طالبی یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که در فصل بهار و تابستان در بازار وجود دارد و شما می توانید این دسر خوشمزه را در قالب های مختلف تهیه و سرو کنید زیرا به صورت قالبی تهیه می شود. پاناکوتا طالبی را می توانید در انواع قالب های طرح دار تهیه کنید و یا می توانید به صورت تک نفره سرو کنید. این دسر برای مهمانی ها بسیار مناسب است و شما می توانید بنا به ذائقه خود مقدار شکر را کم و زیاد کنید. طالبی سرطار از پتاسیم است و فشار خون را کنترل می کند و همچنین طالبی از ابتلا به گلو درد جلوگیری می کند و کالری کمی دارد و کسانی که در رژیم غذایی هستند گزینه بسیار خوبی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاناکوتا طالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا طالبی

  • آب طالبی ۳ پیمانه
  • ژله طالبی ۱ بسته
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • شکر به مقدار لازم
  • خامه ۲ ق غذا خوری
  • بستنی وانیلی ۱ عدد

طرز تهیه پاناکوتا طالبی به صورت قالبی با بستنی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آب طالبی تهیه کنید. طالبی را از وسط به دو نیم کنید. طالبی را پوست کنید و داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید تا آب طالبی تهیه شود. ژله طالبی را به همراه ۱ لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا ژله بن ماری شود. می توانید برای بن ماری کردن آن را روی بخار کتری اب قرار تا ذرات ژلاتین ذوب شود.

مرحله دوم: تهیه ژلاتین

ژلاتین را روی آب سرد بپاشید تا اسفنجی شود. سپس روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید. حالا به ترتیب آب طالبی را داخل کاسه ریخته و ژله طالبی را اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مواد پاناکوتا

در ادامه شکر را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا شک رداخل مواد حل شود. یک عدد بستنی وانیلی لیوانی را بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و نرم شود. حالا مواد را خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا طالبی

قالب پلاستیکی را کمی با فرچه چرب کنید و مواد پاناکوتا را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید و برای ۴ ساعت اجازه دهید تا پاناکوتا سفت شود، سپس دور تا دور پاناکوتا طالبی را با چاقو آزاد کنید و روی دیس برگردانید و با کمی طالبی و توت فرنگی تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاناکوتا طالبی

  1. می توانید پاناکوتا طالبی را داخل لیوان های تک نفره بریزید و با یک اسکوپ بستنی سرو کنید.
  2. مقدار شکر به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید مزه آن را چشیده و به دلخواه تنظیم کنید.
  3. افزودن خامه باعث کرمی شدن بافت پاناکوتا طالبی می باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه