طرز تهیه دسر موکا شکلاتی قالبی و مجلسی با ژلاتین و خامه صبحانه

دستور تهیه دسر موکا

طرز تهیه دسر موکا

 

دسر موکا یکی از انواع دسر ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید برای مهمانی و مجالس این دسر خوشمزه را تهیه کنید. دسر موکا را می توانید به صورت قالی در انواع قالب ها تهیه کنید و یا می توانید به صورت لایه ای داخل لیوان های سرو تک نفره تهیه کنید. اگر به طعم و مزه قهوه و نسکافه علاقه دارید این دسر را از دست ندهید و حتما آن را تهیه کنید. در تهیه این دسر موکا می توانید گلوکز استفاده کنید تا باعث براق شدن این دسر شود. دسر موکا با شکلات تخته ای تهیه می شود و طعم شکلات با قهوه فوق العاده خوشمزه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسرموکا شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر موکا شکلاتی

  • شیر ۲ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای ۸۰ گرم
  • پودر قهوه یا نسکافه ۲ ق غذا خوری
  • گلوکز ۱ ق مربا خوری
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • خامه ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر موکا ساده و خوشمزه

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا پودر ژلاتین را روی نصف لیوان آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و مداوم هم بزنید تا ژلاتین ذوب شود. می توانید برای ذوب کردن ژلاتین از مایکروفر یا سولاردم استفاده کنید و برای ۱ دقیقه ژلاتین را با قدرت ۱۰۰ داخل دستگاه قرار دهید.

مرحله دوم: ذوب کردن شکلات

در ادامه شیر را داخل یک شیرجوش بریزید و به آن شکلات تخته ای خرد شده اضافه کنید و بعد پودر قهوه یا نسکافه را به همراه شکر اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا شکلات آب شود و زمانی که  شکلات ذوب شد باید گلوکز را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

مواد نباید بجوشد و بعد ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید تا ژلاتین داخل دسر حل شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی از داغی بیفتد سپس خامه صبحانه را اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا خامه در مواد دسر کاملا حل شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر موکا

در ادامه دسر موکا آماده شده است. یک قالب را بردارید و اگر از قالب های پلاسیتکی استفاده می کنید کمی آن را چرب کنید. مایه دسر را داخل قالب بریزید و برای یک شب در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و روی دیس برگردانید و به دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر موکا شکلاتی قالبی

  1. گلوکز باعث شفاف شدن دسر می شود و اگر ندارید می توانید حذف کنید.
  2. میزان خامه را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید و تا ۲ ق غذا خوری نیز بریزید.
  3. از شکلات تخته ای با درصد دلخواه می توانید استفاده کنید.
  4. میزان شکر گفته شده شیرینی مناسبی به دسر می دهد و به دلخواه و با توجه به شکلات استفاده شده می توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر موکا شکلاتی قالبی و مجلسی با ژلاتین و خامه صبحانه
5 (100%) 1 votes