طرز تهیه سمیفردو دسر ایتالیایی ساده و خوشمزه با انبه و خامه

 

طرز تهیه سمیفردو

 

یک دسر نیمه منجمد است که مواد تشکیل دهنده آن زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ، شکر و خامه است و بافتی مانند موس ها دارد که اصالتا این دسر برای ایتالیا می باشد که شما به دلخواه می توانید با مواد و میوه های مختلف تهیه کنید یکی از معروف ترین سمیفردو ها با انبه می باشد که طعم و مزه خوبی دارد شما می توانید این دسر خوشمزه را قالبی و یا به صورت تک نفره تهیه کنید شما می توانید در تهیه این دسر از انواع مغزها نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی سمیفردو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

انبه۲ عدد
تخم مرغ۳ عدد
شکر۶ ق غذا خوری
خامه قنادی۱ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
زعفران غلیظ دم کرده۱ ق غذا خوری
خلال پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه سمیفردو ایتالیایی با خامه و انبه

مرحله اول : آماده سازی انبه

ابتدا انبه ها را پوست بگیرید و به همراه ۳ ق غذا خوری شکر و پودر هل و زعفران داخل مخلوط کن ریخته تا کاملا میکس و پوره شوند.

مرحله دوم : جدا سازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. زرده تخم مرغ را به انبه های میکس شده اضافه کنید و چند پالس بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند سپس سفیده های تخم مرغ را روی بخار آب قرار دهید و مدام هم بزنید تا سفیده ها کف کنند و کمی پخته شوند سپس به آن ۳ ق غذا خوری شکر را اضافه کنید و با همزن برقی خوب بزنید تا مانند خامه قنادی فرم بگیرد و زمانی که ظرف را برعکس می کنید از ظرف شما بیرون نریزید.

مرحله سوم : تهیه مایه دسر سمیفردو

در ادامه سفیده تخم مرغ را به آرامی با کمک لیسک به زرده و انبه اضافه کنید و فولد کنید اصلا نباید پف مواد را بگیرید سپس خامه قنادی را با همزن برقی بزنید تا تا فرم بگیرد در حدی که باید رد همزن باقی بماند سپس خامه قنادی را نیز به مخلوط دسر اضافه کنید در انتها مغز مورد نظر را ریخته و در یک جهت فولد کنید.

مرحله چهارم : تهیه دسر

قالب مورد نظر را انتخاب کنید و کمی چرب کنید سپس یک کیسه نایلون داخل قالب انداخته به طوری که کمی نایلون از لبه ها بیرون بزند تا در هنگام در آوردن دسر کمک کند سپس کف قالب را کمی خلال پسته ریخته و مواد دسر را بریزید و بمدت ۲۴ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد بعد از گذشت ۱ ساعت حتما روی دسر را با نایلون بپوشانید تا طعم و مزه مواد را به خودش نگیرد بعد از گذشت ۲۴ ساعت از داخل قالب خارج کنید و خنک این دسر را سرو کنید.

فوت و فن های دستور تهیه دسر سمیفردو

  1. زمانی که خامه قنادی را اضافه می کنید اگر خامه خوب با مواد میکس نشد و حالت گلوله داشت اصلا نگران نباشید ظاهری زیبایی این کار به دسر شما می دهد.
  2. دسر را همان موقع که از فریزر بیرون در می آورید سرو ته کنید وگرنه آب می شود.
  3. شما برای تهیه این دسر می توانید از میوه های دیگر نیز استفاده کنید.
  4. از قالبی به شکل های مختلف می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه