طرز تهیه نان فانتزی شیرین با بافت نرم و پنبه ای در خانه گام به گام

طرز تهیه نان فانتزی شیرین

 

نان ها را می توانید در طعم ها و مزه های مختلف تهیه کنید اما نان های شیرین همیشه جزء پر طرفدارترین نان هستند که شما می توانید برای عصرانه یا صبحانه و یا ایام ماه مبارک رمضان این نان ها را تهیه کنید. شما می توانید در تهیه نان ها از آرد گندم یا آرد سفید استفاده کنید که استفاده از آرد سفید قنادی رنگ نان را روشن تر می کند و بافت بهتری خواهد داشت، حتی می توانید از آرد فانتزی نیز برای تهیه این نان استفاده کنید تا بافت بسیار پنبه ای و نرم تری داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان فانتزی شیرین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۴ لیوان (حدودی)
شیر۱ و ۱/۴ لیوان
شکر۵ ق غذ خوری
کره۸۰ گرم
نمک۱ پنس
خمیر مایه۱ ق غذا خوری
آب ولرم۱/۳ لیوان
شکر۱ ق غذا خوری برای عمل آوری خمیرمایه

طرز تهیه نان فانتزی شیرین

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا آب ولرم (کمی گرم‌تر از ولرم باشد) را در یک لیوان یا ظرف شیشه بزرگتر بریزید اول خمیر مایه بعد هم  ۱ ق غذا خوری شکر را افزوده کمی هم بزنید و روی ظرف را پوشانده در جای گرم قرار دهید تا عمل بیاید، دقت کنید گرمای آب بسیار مهم است اگر خیلی داغ یا سرد باشد خمیر مایه عمل نمی آید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کره و شیر را کمی حرارت داده تا ولرم شده و کره ذوب شود ولی نباید خیلی داغ شود، سپس آرد را در ظرف بزرگی الک کرده و در ظرفی دیگر شیر و کره ولرم شکر نمک خمیر مایه عمل آمده و سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده به آرد اضافه کنید و خمیر نرمی بدست بیاورید، اگر خمیر به دست چسبید کمی آرد اضافه کنید دقت کنید نباید بیشتر باشد چون آرد اضافی باعث سفتی نان می شود خمیرمون را کمی ورز داده روی آن را پوشانده چهل و پنج دقیقه استراحت دهید.

مرحله سوم: چانه گیری خمیر

سپس پف خمیر ور آمده را گرفته کمی ورز دهید اگر بخواهید نان های کوچک داشته باشید خمیر را با وردنه کمی باز کنید زیاد نازک نباشد و با کمک فنجان یا قالب گرد قالب زده با فاصله روی کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید و با کیسه فریزر روغنی و پارچه پوشانده بیست سی دقیقه دیگر استراحت دهید اگر دوست دارید می توانید خمیر را را چانه کنید و داخل یک ظرف کنار هم قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت نان

در این فاصله فر را روشن کنید تا گرم شود بعد یک عدد زرده را با یک قاشق شیر مخلوط کرده بعد از استراحت خمیرها رومال زده و در صورت دلخواه کنجد بپاشید و در فر ۱۸۰ درجه بمدت بیست دقیقه بپزید، دقت کنید درجه حرارت فرها فرق داره اگه به درجه حرارت فرتون آشنا باشید راحت می توانید تنظیم و پخت کنید. وقتی از فر خارج کردید داخل دستمال قرار دهید و صبر کنید تا ۵ دقیقه بماند و نرم شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان فانتزی شیرین

  1. بجای کره می توانید از نصف روغن جامد استفاده کنید.
  2. می توانید بعد از خارج کردن از فر با عسل روی نان ها را رومال کنید.
  3. برای فر های برقی درجه را روی ۱۶۰ قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه