طرز تهیه پاکوره مرغ هندی مخصوص و خوشمزه برای مهمانی با آرد

دستور پخت پاکوره مرغ

طرز تهیه پاکوره مرغ

 

پاکوره مرغ یکی از انواع پاکوره ها می باشد که یک غذای تند و تیز هندی محسوب می شود. پاکوره ها از سبزیجات مختلفی تهیه می شود و داخل روغن داغ سرخ می شوند و به همراه سس های مختلف سرو می شوند. پاکوره ها از غذا های خیابانی در هند و آسیا می باشد که امروزه بسیار مورد پسند بیشتر مردم دنیا به خصوص در ایران شده است. اگر به غذا های پر ادویه و تند و تیز علاقه دارید این پاکوره مرغ را در برنامه غذایی خود جای دهید. پاکوره ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با سیب زمینی، بادمجان، گل کلم و … نیز تهیه می شوند. پاکوره بیشتر برای یک میان وعده تهیه می شود و در هند در کنار یک چای ماسالا سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاکوره مرغ هندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاکوره مرغ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • گشنیر خرد شده ۳ ق غذا خوری
  • آرد ۱/۲ پیمانه
  • آرد ذرت ۲ ق غذا خوری
  • آب به مقدار لازم
  • پیاز ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه پاکوره مرغ هندی با آرد بدون خمیر مایه

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا برای تهیه این غذا برای مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه یکم نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و ۱ پیاز ۴ قاچ شده و کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود بعد از پخت از آب مرغ خارج کنید و با کمک غذاساز یا چاقو تیز به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سینه مرغ پودر شده را داخل یک کاسه بریزید و آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کنید و روی سینه مرغ الک کنید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کنید و آب پیاز را حسابی بگیرید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه پاکوره مرغ

تخم مرغ ها را به همراه تمام ادویه های گفته شده و ادویه دلخواه خود و گشنیز و یا سبزی کوهی معطر خود اضافه کنید و آرد ذرت را بریزید و هم بزنید. حالا باید به مواد آب اضافه کنید. مواد باید نه شل نه خیلی سفت باشد. از مواد بردارید و آن ها را به صورت گرد در بیاورید و داخل سینی قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: سرخ کرده پاکوره مرغ

بعد از نیم ساعت که پاکوره ها مسنجم تر شدند باید داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. دانه دانه پاکوره ها را داخل روغن داغ انداخته تا سرخ و طلایی شود. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بعد از خنک شدن با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاکوره مرغ خوشمزه و ساده

  1. می توانید آب مرغ را برای تهیه سوپ یا عصاره نگهداری کنید.
  2. می توانید بجای آرد ذرت از آرد نخودچی نیز استفاده کنید ولی آرد ذرت باعث تردی بیشتری می شود.
  3. ممکن است تا ۱/۲ پیمانه آب مصرف شود که این بسته به نوع آرد شما دارد و نباید یکباره اضافه شود.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه