طرز تهیه بورک مرغ خوشمزه با قارچ و اسفناج و خمیر یوفکا

طرزتهیه بورک مرغ

 

یکی از انواع بورک ها می باشد که اصالتا برای ترکیه می باشد در واقع بیشتر کشورهایی که در زمان گذشته زیر سلطه عثمانی بودند بورک را تهیه می کنند. بورک ها را می توانید با مرغ و یا گوشت چرخ کرده و یا با اسفناح به صورت گیاهی تهیه کنید. بورک یک غذایی چند منظوره می باشد که همان می تواند یک وعده غذایی باشد و یا کنار غذاهای خود در مراسمات و تولدها استفاده کنید و یا حتی می توانید در منو فینگرفودهای خود در رستوان ها قرار دهید. برای تهیه بورک مرغ باید از خمیر یوفکا استفاه کنید و به صورت دلخواه رولی یا مثلثی و به صورت تک نفره و یا مدل های مختلف خمیر را تا کنید. امروز در پارسی دی بورک مرغ و قارچ و اسفناج خوشمزه با خمیر یوفکا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

خمیر یوفکا۱ بسته
پیاز۲ عدد
سینه مرغ۱ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
اسفناج پخته۱ پیمانه
پنیر خامه ای۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
روغن۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ در فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سینه مرغ را بشورید استخوان آن را جدا کنید تا فیله شود سپس به قطعات کوچک خرد کنید. اسفناج ها را بعد از پاک کردن و خشک شدن آنها را داخل تابه ریخته و بدون روغن تفت دهید تا آب انداخته و نرم شود. قارج ها را اسلایس کنید و ۱ ق غذا خوری آبلیمو روی قارچ ها بریزید تا سیاه نشود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه زردچوبه داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود سپس مرغ ها را افزوده و همراه با آن فلفل سیاه و پودر سیر را نیز اضافه کنید و تفت داده تا مرغ تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی بورک مرغ و اسفناج

در ادامه قارچ ها را نیز افزوده و تفت داده تا آب قارچ کشیده شود در ادامه اسفناج پخته را نیز افزوده و تفت داده و در انتها پنیر خامه را نیز افزوده و از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پیچیدن بورک مرغ

خمیر یوفکا را روی تخته قرار دهید. تخم مرع و شیر و روغن را داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا مخلوط شوند سپس با کمک قلمو خمیر یوفکا را مرطوب کنید سپس از مواد میانی وسط خمیر گذاشته و رولی کنید و یا مانند سمبوسه مثلثی بپیچید.

مرحله پنجم: پخت بورک مرغ و قارچ در فر

رول های آماده شده را داخل یک ظرف پیرکس چیده و به دلخواه روی بورک ها با زرده و زعفران رومال کنید و کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و در انتها ۲ دقیقه سطح بورک ها را نیز گریل کنید پس آماده شدن بورک ها آن ها به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بورک مرغ و قارچ

  1. افزودن اسفناج اختیاری می باشد می توانید به جای آن  فلفل دلمه استفاده کنید.
  2. به دلخواه پنیر خامه ای را حذف و از پنیر پیتزا استفاده کنید.
  3. مواد میانی حتما باید سرد شده باشد و استفاده کنید وگرنه خمیر پاره می شود.
  4. بیش از اندازه داخل فر نگه ندارید زیرا خشک می شود.
  5. می توانید به جای پودر سیر از سیر تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه