طرز تهیه پاچانگای گوشت ترکیه ای خوشمزه با خمیر یوفکا و پنیر

طرز تهیه باچانگای گوشت

 

یکی از غذاهای بین المللی بسیار خوشمزه می باشد که اصالت آن برای کشور ترکیه می باشد، در تهیه و رسپی اصلی این غذا از پنیر کاشر و گوشت های تکه ای خشک شده استفاده شده است که به دلیل در دسترس نبودن ما آنها را با مواد جایگزین برای شما آورده ایم که بتوانید به راحتی این غذای بین المللی را در منزل تهیه کنید. یکی از ارکان مهم تهیه این غذا خمیر یوفکا می باشد که از فروشگاه ها تهیه کنید و یک پیش غذا یا غذای اصلی تهیه کنید. امروز در پارسی دی پاچانگای گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خمیر یوفکا۱ بسته
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
آب۱/۴ پیمانه
اسفناج۵۰ گرم
هویج۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پاچانگای گوشت با خمیر یوفکا با پنیر

مرحله اول: تفت دادن پیاز گوشت

پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی روغن ریخته و پیاز را داخل روغن تفت تا سبک شوید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه و با پیاز تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس کمی نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

رب را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود از روی حرارت بردارید. اسفناج ها را بعد از پاک کردن کمی تفت دهید تا پخته و نیم پز شود سپس از روی حرارت بردارید. هویج را نیز آبپز کنید سپس رنده ریز بزنید.

مرحله سوم: تهیه پاچانگای گوشت

آب را به همراه کمی روغن مخلوط کنید و و ورقه یوفکا را دانه دانه از بسته خارج کنید و با آب و روغن رومال کنید روی لایه اول خمیر پنیر پیتزا بریزید و روی آن مجدد خمیر قرار دهید و آن را رومال کرده و کمی اسفناج و هویج رنده شده بریزید و مجدد خمیر یوفکا رومال شده قرار دهید و روی آن مایه گوشتی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت پاچانگای گوشت

در ادامه خمیر ها را به آرامی رول کنید و در سینی فر قرار دهید و روی خمیر را رومال و کمی کنجد به دلخواه بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود در حین پخت از مخلوط آب روغن روی خمیر مجدد بزنید تا خمیر برشته شود سپس بعد از پخت با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاچانگای گوشت

  1. می تواتید از انواع پنیرها در تهیه این غذا بجای پنیر پیتزا استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار اسفناج و هویج را بیشتر کنید و در تعداد بیشتر این غذا را تهیه کنید زیرا مقادیر فقط برای دو نفر می باشد.
  3. اگر غذای تند دوست دارید کمی فلفل چیلی به مواد گوشتی اضافه کنید.
  4. بسته به خمیر یوفکا و اشکال آن می توانید پاچانگای گوشت را به شکل های مختلف بپیچانید.
  5. می توانید پاچانگای گوشت را داخل روغن داغ سرخ کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه