طرز تهیه بورک سه رنگ مجلسی با گوشت، سبزیجات و خمیر یوفکا

طرز تهیه بورک سه رنگ

 

یکی از انواع بورک ها می باشد که بسیار مناسب پذیرایی و مهمانی است و از ترکیب گوشت و سبزیجات خوشمزه تهیه می شود و با کمک خمیر یوفکا می توانید این بورک های جذاب را در کنار غذاهای دیگر خود تهیه کنید اما بورک یکی از غذاهای کشور ترکیه می باشد که در انواع و اقسام مختلف با طعم های متفاوت است در واقع بورک در سراسر ترکیه و کشورهایی که زیر سلطه عثمانی بودند مثل کرواسی یا مجارستان و حتی بلغارستان نیز یافت می شود در واقع بورک ها در هر منطقه با توجه به ذائقه افراد تغییر می کند و یک نوع پیراشکی و غذای فوری به حساب می آید قبلا خمیر یوفکا را باید از نانوایی ها تهیه می کردیم ولی امروزه در شکل های مختلف در فروشگاه وجود دارد و به راحتی قابل دسترس است اگر دوست دارید یک پیش غذای خوشمزه و جذاب تهیه کنید این رسپی را دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بورک سه رنگ با گوشت و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

هویج۴ عدد
آب نارنج۲ ق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
اسفناج۵۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
خمیر یوفکا۱ بسته
شیر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۳ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زنجبیلبه مقدار لازم

طرز تهیه بورک سه رنگ با گوشت، سبزیجات و خمیر یوفکا

مرحله اول: آماده سازی هویج رنگ اول

ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس به همراه کمی کره یا روغن داخل تابه تفت دهید سپس درب تابه را قرار دهید تا کم کم هویج ها نرم شوند سپس به آن آب نارنج و کمی نمک و زردچوبه و زنجبیل و کمی زعفران برای خوش رنگ شدن بزنید سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تهیه مواد گوشتی

در ادامه ۳ عدد از پیازها را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت داده تا گوشت کامل سرخ و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تهیه مواد اسفناج

در ادامه اسفناج را پاک کنید و بعد بشورید سپس خرد کنید و بعد یکی از پیازهای باقی مانده را داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود سپس اسفناج را اضافه کنید و تفت داده تا حجم اسفناج کم شود و نرم و پخته شده باشد.

مرحله چهارم: تهیه بورک سه رنگ

حالا باید رول ها را آماده کنیم برای شروع تخم مرغ و شیر و روغن را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس یک ورقه خمیر یوفکا ۱۴ سانتی را با مواد رومال کنید و بعد یک ورقه دیگر روی آن قرار دهید سپس مقداری از هویج را روی آن ریخته و رول کنید این رول را کنار بگذارید سپس به همین ترتیب رول اسفناج و گوشت را نیز تهیه کنید.

مرحله پنجم: پخت بورک سه رنگ

حالا سه خمیر یوفکا را به طور طولی روی هم قرار دهید و انتهای آن را کمی مخلوط شیر و روغن بزنید تا به خمیر بعدی چسبیده شود حالا دو تا رول کنار هم و ابتدای خمیرها و رول بعدی روی آن دو تا رول قرار دهید حالا با خمیر زیرین همه را رول می کنیم تا سه تا رول تبدیل به یک رولت بزرگ شود حالا رولت ها را داخل نایلون قرار دهید و نیم ساعت در فریزر قرار داده تا راحتر برش بخورد سپس بعد از این زمان از فریزر خارج و با چاقوی تیز برش بزنید تا مانند عکس بورک سه رنگ شکل بگیرد حالا رومال کنید روی بورک را برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ تا پخته شود.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بورک سه رنگ مجلسی

  1. طعم دار کردن هویج با نارنج باعث خوشمزه تر شدن آن می شود.
  2. می توانید برای رومال خمیر یوفکا بجای روغن از کره استفاده کنید.
  3. حتما در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و راحت تر برش بخورد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه