طرز تهیه سس دقوس با ماهی تند و خوشمزه و ساده با سبزی پلو

طرز تهیه سس دقوس با ماهی

 

سس دوقوس یکی از عربی می باشد که یک سس فوق العاده خوشمزه است و با سبزی پلو و ماهی سرو می شود. این سس بیشتر در بوشهر و جنوب کشور تهیه می شود و بسیار تند و تیز و طعمی جدید از ماهی را می توانید با این سس تجربه کنید. این سس تند یا سس دقوس بیشتر در کشورهای عربی تهیه می شود می توانید با بیشتر غذاهای دریایی به خصوص ماهی سرو کنید. اما شما برای ماهی می توانید از انواع ماهی استفاده کنید ولی طعم این سس دوقوس عربی با ماهی شیر و یا ماهی جنوبی فوق العاده لذیذ می باشد. شما می توانید این سس دقوس با ماهی را به همراه یک سبزی پلویی فوق العاده برای شب عید تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس دقوس با ماهی و سبزی پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ماهی دلخواه۳ تکه
گوجه۴ عدد
سیر۶ عدد
فلفل سبز تند۲ عدد
آبلیموترشبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

مرحله اول: مرینت کردن‌ و سرخ کردن ماهی

طرز تهیه سس دقوس با ماهی

ابتدا ماهی را خرد کنید و داخل یک کاسه قرار دهید و روی آن نمک بپاشید و برای ۲۰ دقیقه در دمای محیط یا یخچال قرار دهید تا بوی زهم آن گرفته شود. سپس ماهی را بشورید و به فلفل و زردچوبه آغشته کنید. می توانید به دلخواه پوست ماهی را بگیرید. حالا داخل یک تابه روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. در ادامه ماهی را داخل روغن داغ سرخ کنید و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تهیه سس مخصوص دقوس

در ادامه سیر ها را پوست بگیرید و پوره یا رنده ریز بزنید. داخل همان تابه کمی سرخ کنید تا عطر سیر بلند شود. گوجه ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید و یا می توانید با غذاساز پوره کنید. گوجه را به همراه کمی نمک و فلفل قرمز و فلفل تند خرد شده به سیر اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن ماهی به سس

در ادامه آبلیموترش را اضافه کنید و  درب تابه را بگذارید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و سس خوش رنگ و غلیظ شود. وقتی به این مرحله رسیدید ماهی سرخ شده را داخل سس قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه درب تابه را قرار دهید تا سس خوشمزه دقودس ما به خرد ماهی برود.

مرحله چهارم: سرو ماهی با سس دقوس

در ادامه سبزی پلو را با سبزی پلویی و برنج آماده کنید و ماهی خوشمزه و سس را در کنار ترشی دلخواه خود سرو‌ کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سس دقوس با ماهی و سبزی پلو

  1. می توانید برای خوش رنگ شدن سس از ۱ ق غذا خوری رب اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی آب جوش به این سس اضافه کنید و در کنار ماهی سرو‌ کنید.
  3. می توانید حشو ماهی را با این سس سرو‌ کنید.
  4. به دلخواه و با توجه به ذائقه می توانید تندی این سس را تغییر دهید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه