طرز تهیه ماهی با سس لیمو و سبزی پلو لذیذ و خوشمزه و رستورانی

دستور پخت ماهی با سس لیمو

طرز تهیه ماهی با سس لیمو

 

ماهی با سس لیمو یکی از غذا های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که به همراه سس مخصوص لیموترش و زنجبیل تهیه می شود و عطر بی نظیری دارد. شما می توانید ماهی با سس لیمو را به همراه سبز یپلو یا پلوی ساده تهیه کنید و یک غذای دریایی بی نظیر در خانه آماده کنید و مطمئن باشید طعمی بی نظیر دارد. بهتر است در برنامه غذایی خود ماهی را بیشتر قرار دهید تا از خواص خوب آن بهرمند شوید، ماهی یک ماده غذایی مغذی با پروتئین بالا می باشد که چربی کمی دارد و شما می توانید با خوردن ماهی بیمار های قلبی را کاهش دهید و همچنین خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماهی با سس لیمو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی با سس لیمو

  • ماهی ۱ عدد
  • برنج ۲ پیمانه
  • سبزی پلویی ساطوری شده ۱/۲ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • سیر ۳ حبه
  • زنجبیل رنده شده ۱ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱/۲ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی با سس لیمو خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی ماهی

ابتدا باید ماهی را بشورید و تمیز کنید و در اندازه دلخواه خرد کنید. اگر ماهی شما یخ زده می باشد کافی است روی آن آب جوش بریزید و سریع پوست ماهی را بگیرید. سپس هر دو طرف ماهی را به نمک و فلفل سیاه آغشته کنید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن ماهی

سبزی پلویی را از قبل ساطوری ریز خرد کنید. برنج را پاک کنید و بشورید. داخل تابه روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد هر دو طرف ماهی را داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود و بعد از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: تهیه سس مخصوص

در ادامه باید سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه کره داخل تابه کمی تفت دهید تا عطر آن بلند شود و بعد زنجبیل تازه رنده شده را به همراه آبلیموترش و آب اضافه کنید و هم بزنید و بعد ماهی های سرخ شده را داخل سس قرار دهید و بگذارید تا سس غلیظ شود و به خورد ماهی برود.

مرحله چهارم: تهیه ماهی با سس لیمو

در ادامه باید برنج را روی حرارت قرار دهید و زمانی که نرم شد آبکش کنید و به همراه سبزی پلویی مخلوط کنید و دم بگذارید و زمانی که دم کشیده به همراه ماهی و سس مخصوص آن سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماهی با سس لیمو و زنجبیل

  1. شما می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید برای تهیه این غذا استفاده کنید.
  2. بهتر است از ماهی کم استخوان مانند سالمون یا قزل آلا استفاده کنید.
  3. بهتر است سبزی پلو را با سیر فراوان تهیه کنید.
  4. سس باید در انتها غلیظ شده باشد و کاملا به خرد ماهی رفته باشد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه