طرز تهیه سبزی پلو با ماهیچه گوساله مجلسی و لذیذ دونفره به روش رستورانی

طرز تهییه سبزی پلو با ماهیچه

 

یکی از غذا های فوق العاده لذیذ و خوشمزه و مجلسی می باشد و جایگاه ویژه ای دارد. در بین ما ایرانی ها سبزی پلو با ماهیچه یکی از بهترین غذا های مهمانی ها و حتی عروسی ها می باشد. می توانید آن را با دستور پخت های مختلف تهیه کنید. این غذا به دلیل وجود ماهیجه دارای پروتئین بالایی می باشد از جمله دارای خواص زیادی از جمله کمک به کاهش کم خونی، درمان پوکی استخوام و همچنین سرشار از کلسیم می باشد. پس اگر تا الان این غذای فوق العاده را امتحان نکردید یک بار امتحان کنید تا عاشق طعم و مزه لذیذ آن شوید. شما می توانید این ماهیچه پلو را با سبزی پلو یا برنج زعفرانی میل کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه سبزی پلو با ماهیچه گوساله مجلسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماهیچه گوساله۲ عدد
 زعفران دم کرده۳ ق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
برنج۲ پیمانه
کره۱۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
سبزی پلویی (گشنیز، شوید، تره)۱ پیمانه خرد شده
نمک، فلفل سیاه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه سبزی پلو با میگو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه سبزی پلو با ماهیچه گوساله دونفره

مرحله اول: آماده سازی مواد

سبزی پلویی را بشورید و روی تخته برش خرد کنید. پیاز را بشورید و روی تخته برش خلالی خرد کنید. سیر ها را بشورید و آن ها را پوره کنید و کنار قرار دهید. ماهیچه ها را بشورید و کنار بگذارید. کتری را آب پر کنید و اجازه دهید جوش بیاید. سپس زعفران را بسایید و مقداری آب جوش داخل ظرف زعفران بریزید و بگذارید روی کتری و سر ظرف را بگذارید تا دم ببرد. برنج را با نمک از قبل به مدت ۲ ساعت خیس کنید.

مرحله دوم: پخت ماهیچه

ابتدا در قابلمه مناسب روغن بریزید و با شعله ملایم پیاز های خلالی را تفت دهید. سپس سیر پوره شده را به پیاز اضافه کنید و همراه پیاز ۱ دقیقه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. ماهیچه را به پیاز ها اضافه کنید و ادیه ها را که شامل زردچوبه و فلفل سیاه و دارچین می باشد به مواد اضافه کنید. به جای استفاده از پودر دارچین می توانید از چوب دارچین نیز استفاده کنید. بعد از کمی تفت داده شدن رب گوجه را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید رنگ رب باز شود و با مواد مخلوط شود. سپس ۲ لیوان آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ۴ ساعت ماهیچه ها پخته شود. در این زمان دقت کنید تا آب ماهیچه ها تمام نشود. می توانید ۱ عدد هویج را ۳ قسمت کنید و داخل آب بریزید. در ۳۰ دقیقه آخر زعفران دم کرده و نمک را به ماهیچه اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت برنج

برنج از قبل خیس شده را از صافی رد کنید تا آب اضافه آن کشیده شود. سپس داخل قابلمه مناسب آب پر کنید و بگذارید روی شعله زیاد تا جوش آید. سپس برنج را به آب جوش اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا بپزد. با قاشق یکی از برنج ها را بیرون آورید و با ناخن وسط آن را فشار دهید اگر مقداری سفت بود، برنج را سریع آب کش کنید و روی برنج ها آب سرد بریزید. سپس در زیر قابلمه  با مقداری روغن ته دیگ نان بگذارید. برنج ها را لایه به لایه با سبزی پلویی داخل قابلمه بریزید. و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برنج آماده شود.

مرحله چهارم: سرو غذا

بعد از پخت سبزی پلو و ماهیچه آن ها را در ظرف مناسب بریزید و سرو کنید. در کنار ماهیچه ها می توانید برای دورچین از سبزیجات پخته مثل هویج یا سیب زمینی و نخود پخته شده استفاده کنید. در هنگام سرو آب باقی مانده از ماهیچه را در کاسه ای بریزید و همراه با غذا نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت سبزی پلو با ماهیچه گوساله

  1. می توانید از شوید تازه برای سبزی پلویی استفاده کنید.
  2. زعفران را می توانید بسایید و هنگام تفت دادم ماهیچه روی آن بریزید.
  3. می توانید برای سریع تر پخته شدن ماهیچه ها ان ها را داخل زودپز بپزید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه