طرز تهیه کوفته ترش گیلانی اصل لذیذ و مجلسی با سس گردو و رب انار

 کوفته ترش گیلانی

 

کوفته ها انواع و گوناگونی دارد و شما می توانید این بار به روش گیلانی یک کوفته خوشمزه ترش مزه تهیه کنید. این کوفته خوشمزه را با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و شما می توانید این کوفته ترش را با پلو زعفرانی یا نان سرو کنید. در تهیه این کوفته از سبزی  های گیلانی مثل چوچاق و کوتکوتو استفاده می شود که اگر ندارید می توانید از سبزی معطر مانند جعفری و گشنیز و نعنا استفاده کنید. این کوفته باید با حرارت کم با سس مخصوص پخته شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته ترش گیلانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سبزی معطر۱.۵ ق غذا خوری
آرد نخودچی۱  قغذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز۱ عدد
گردو پورد شده۲ الی ۳ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق مربا خوری
رب انار۲  ق غذا خوری
پوره گوه فرنگی۲ عدد
آب۱/۲ لیوان
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته ترش گیلانی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. سبزی معطر را که می توانید از چوچاق و کوتکوتو استفاده کنید و یا زا سبزی جایگزین جعفری، گشنیز، نعنا و ریحان استفاده کنید و ساطوری ریز خرد کنید و به همراه پیاز و گوشت و ادویه ها و آردنخودچی مخلوط و ورز دهید و این مخلوط را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم ها به خورد هم برود.

مرحله دوم: تهیه سس

برای تهیه سس باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید به همراه روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد گردو را آسیاب کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود و بعد رب گوجه فرنگی و رب انار و پوره گوجه فرنگی که از قبل تهیه کردید اضافه کنیدو کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و بعد آب را اضافه کنید و بگذارید تا سس جا افتاده شود.

مرحله سوم: پخت کوفته ترش گیلانی

از موادبه اندازه گردو بردارید و به صورت گرد فرم دهید و داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود و بعد داخل سس در حال جوش قرار دهید و به دلخواه در این مرحله گوجه حلقه شده و کمی آب نارنج نیز اضافه کنید و بگذارید تا سس به خورد مواد برودو غلیظ شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته ترش گیلانی

  1. آب پیاز حتما باید گرفته شود تا کوفته ها وا نرود.
  2. آرد نخودچی باعث منسجم شدن مواد می شود.
  3. اگر رب انار شما ترش است می توانید از شکر برای متعادل سازی طعم ها استفاده کنید.
  4. اگر آب نارنج ندارید می توانید از آب لیموترش تازه استفاده کنید.
  5. استراحت دادن به مواد گوشتی باعث می شود که گوشت مسنجم تر شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه