طرز تهیه خوراک عدس هندی خوشمزه و ساده و پر ادویه با خامه

طرز تهیه خوراک عدس هندی

 

یکی از انواع خوراک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و می توانید به راحتی این خوراک خوشمزه را در منزل برای شام و یا نهار تهیه کنید. این خوراک بسیار رژیمی و ساده است و اصلا نیازی به مرغ یا گوشت ندارد. اما به دلیل عطر و ادویه های استفاده شده در این خوراک می توان گفت یک خوراک هندی می باشد. استفاده از ادویه ها در غذاهای هندی آن را بسیار لذیذ و خوش طعم می کند. در تهیه این خوراک از سبزیجات و ادویه ها استفاده شده است که می توانید به صورت تازه یا خشک شده استفاده کنید. خوراک عدس هندی نیاز به زمان زیادی ندارد و می توانید برای شام و یا نهار تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک عدس هندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

عدس۳/۴ پیمانه
دال عدس۱/۴ پیمانه
خامه۱/۴ پیمانه
ماست۱/۴ پیمانه
نشاسته ذرت۱/۲ ق چای خوری
پیاز۱ عدد
زنجبیل تازه۲ ق غذا خوری
گوجه۱ عدد
سیر۳ حبه
فلفل سبز۲ عدد
گشنیزبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچویه، پودر چیلیبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک عدس هندی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا عدس و دال عدس را جداگانه خیس کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ آن راحت تر نیز پخته شود. عدس را جداگانه بپزید ولی نگذارید تا له شود. دال عدس را نیز جداگانه پخته ولی نباید بگذارید خیلی له شود. عدس های پخته شده را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه یک تابه بزرگ بردارید و داخل آن پیاز خرد شده و زنجبیل تازه رنده شده و فلفل سبز و گوچه خرد شده را بریزید و در مقدار کم روغن تفت دهید تا پیاز سبک و نرم شود. در ادامه ادویه های را به پیاز اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه مخلوط عدس و دال عدس را به مواد فوق اضافه کنید و کمی آب افزوده و بگذارید تا به همراه پیاز کمی پخته و مزه ها به خورد هم برود. در این فاصله ماست و خامه و نشاسته ذرت را داخل یک کاسه ریخته و باهم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک عدس هندی

حالا باید قاشق قاشق از مواد تهیه شده به تابه عدس ها اضافه کنید و تند و سریع هم بزنید تا مواد حالت خامه ای به خهورد بگیرد که نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود. در انتها خوراک را از روی حرارت بردارید و داخل کاسه سرو ریخته و روی آن را با سیر داغ و گشنیز تزئین و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت خوراک عدس هندی

  1. می توانید از پودر زنجبیل نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید مقدار فلفل را در این خوراک تغییر دهید.
  3. از ماست یونانی غلیظ استفاده کنید.
  4. مقدار خامه اضافه شده را می توانید به دلخواه تغییر دهید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه