طرز تهیه شربت زردآلو تازه خانگی با طعمی فوق العاده و ساده + فیلم

دستور تهیه شربت زردآلو

طرز تهیه شربت زردآلو

 

شربت زردآلو یکی از انواع شربت های بهاری و تابستانی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می توانید در فصل بهار و یا اواخر تابستان این شربت خوشمزه و گوارا را تهیه کنید. اگر به میوه زردآلو علاقمند هستید طعم و مزه این شربت را دوست خواهید داشت. اما قبل از شروع آموزش چند نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است زردآلو های شما کاملا رسیده و مزه ترش و شیرین داشته باشد و زردآلو های کشاوری باعث کم رنگ شدن شربت می شود. شما می توانید این شربت را به همراه یک ویدیو آموزشی در انتها پست مشاهده و به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت زردآلو تازه خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت زردآلو خانگی

  • شکر ۱ کیلوگرم
  • زرد آلو ۲ کیلو
  • آب ۲ پیمانه
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • زعفران ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه شربت زردآلو تازه در خانه

مرحله اول: آماده سازی زردآلو

زردآلو ها را بشورید و برگ آن را جدا کنید. زردآلو ها را به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید. دقت کنید هسته زردآلوی جا نماند. سپس باید آن را میکس کنید که می توانید از مخلوط کن یا غذاساز یا گوشکوب برقی برای له کردن زردآلو استفاده کنید.

مرحله دوم: صاف کردن زردآلو

در ادامه باید دو بار از صافی آن را رد کنید. برای بار اول از یک صافی متوسط عبور دهید و بعد با الک دانه ریز تر زردآلو های میکس شده را خوب صاف کنید تا پوره یکدست داشته باشید. سپس پوره بدست آمده را داخل یک قابلمه بریزید.

مرحله سوم: افزودن شکر

در ادامه شکر و آب را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید ت بجوشد. در زمان جوشیدن حتما بالا سر شربت باشید زیرا سر می رود و باید مداوم کف روی شربت را بگیرید این کار باعث می شود شربت شفاف و یکدستی داشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه شربت زردآلو

بعد از حدود ۴۰ دقیقه باید گلاب و زعفران را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا شربت خوش رنگ و خوش عطر شود. بعد از ۴۰ دقیقه تست قوام شربت را انجام دهید. بدین ترتیب که از مواد داخل نعلبکی ریخته و داخل فریزر قرار دهید و اگر به سختی حرکت کرد یعنی به قوام رسیده است. شربت تهیه شده را داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید و هر بار با کمی آب و تخم شربتی رقیق و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت زردآلو خوشمزه به روشی آسان

  1. اگر شربت به خوبی قوام پیدا کرده باشد تا ماه ها می توانید در یخچال نگهداری کنید.
  2. می توانید برای شکرک نزدن شربت آن را داخل فریزر نیز قرار دهید و هر بار برای مصرف در دمای محیط قرار دهید و سرو کنید.
  3. زعفران برای خوش رنگ شدن شربت اضافه می شودو می توانید به دلخواه حذف کنید.
  4. شما می توانید شربت زردآلو را با آلبالو نیز تهیه میکس و تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه