طرز تهیه اشترودل ژامبون و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر هزارلا

طرز تهیه اشترودل ژامبون

 

یکی از غذاهای فست فودی بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که با امتحان کردن آن از کوچک و بزرگ گرفته همه شیفته و علاقه مند به این غذای خوشمزه می شوند. اشترودل را می توانید با مواد اولیه متفاوت تهیه کرد و با توجه به سلیقه خود مواد داخل آن را پر کنید. اشترودل شامل خمیر هزارلا کالباس و قارچ و پنیر پیتزا داخل خمیر می باشد که کمی شبیه پیراشکی است. پس قطعا کسانی که عاشق طعم پیراشکی باشند عاشق اشترودل هم هستند. پیشنهاد می شود این غذای بسیار ساده و فوری را برای شام یا نهار تهیه کنید. اشتردول را می توانید برای مهمانی و مجالس خود تهیه کنید زیرا کار بسیار آسانی است و مواد میانی آن را به دلخواه تغییر دهید. امروز قصد داریم طرز تهیه اشترودل ژامبون را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خمیر هزارلا۱ بسته
ژامبون گوشت۳۰۰ گرم
پنیر موزارلا۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۵ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۲ ق غذا خوری
آبلیمو۱ ق غذا خوری

طرز تهیه اشترودل ژامبون

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا قارچ ها را بشورید و پوست نازک روی آن را با چاقو تیز بگیرید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. اگر دوست دارید قارچ ها داخل غذا مشخص باشند، آن ها را ورقه ای خرد کنید. فلفل دلمه را بشورید و آن ها را نگینی خرد کنید. ژامبون ها را روی تخته برش روی هم قرار دهید و با چاقوی تیز ۳ قسمت کنید و خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب قارچ ها را با حرارت ملایم تفت دهید و کمی آبلیمو بریزید تا قارچ ها سیاه نشوند. می توانید فلفل دلمه را به همراه قارچ ها تفت دهید تا کمی نرم و پخته شوند. سپس اجازه دهید تا آب مواد کاملا تمام شود و مواد خشک شوند.

مرحله سوم: آماده سازی اشترودل

خمیر هزارلا را بازکنید و روی آن به صورت عمودی فقط خط بیندازید و به صورت کامل برش ندهید. سپس کالباس ها را به سه قسمت تقسیم کنید، آن ها را روی وسط خمیر قرار دهید و قسمت وسط خمیر را از کالباس پر کنید و روی کالباس ها مخلوط قارچ و فلفل دلمه را بریزید و بعد آن پنیر پیتزا را به صورت پخش روی مواد بریزید. در این مرحله نوبت پیچیدن خمیر می باشد. ۲ قسمت کناری خمیر را به فاصله ۲ سانتی متر برش دهید و اولین قسمت خمیر را روی مواد قرار دهید و قسمت های کناری را به صورت ضربدری روی مواد بگذارید تا کاملا خمیر مواد را بگیرد و داخل خمیر پیچیده شود.

مرحله چهارم: پخت اشترودل کالباس

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. زرده تخم مرغ را از سفیدی جدا کنید و داخل کاسه ای بریزید و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا زرده از لختگی خارج شود. سپس با استفاده از قلم مو مخصوص آشپزی از مخلوط شیر و تخم مرغ روی اشترودل بزنید و رومال کنید. سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و اشترودل ژامبون را روی کاغذ روغنی قرار دهید و سینی را داخل فر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا روی آن طلایی و پخته شود. سپس سینی را خارج کنید و اشترودل ژامبون را به همراه سس کچاب و سس خردل سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه اشترودل ژامبون

  1. می توانید از ذرت یا گوشت چرخ کرده داخل اشترودل استفاده کنید.
  2. می توانید اشترودل را داخل ماکروفر با دمای ۱۶۰ درجه پخت کنید.
  3. در پیچیدن اشترودل دقت کنید تا خمیر همه قسمت مواد را بگیرد و در حین پخت باز نشود.
  4. می توانید برای تهیه اشترودل از خمیر آماده یا خمیر خانگی استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه اشترودل ژامبون و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر هزارلا
5 (100%) 1 votes