طرز تهیه دوش کباب (گوشت کوهان) لذیذ و خوش طعم به روش رستورانی

طرز تهیه دوش کباب

 

گوشت کوهان یکی از خوشمزه ترین کباب های ایرانی می باشد که فوق العاده خوش طعم و مجلسی است. ترکیب جوجه کباب با گوشت بسیار جذاب است زیرا چربی گوشت خشکی سینه را می گیرد و طعم آن را لذیذ می کند. کوهان گاو یا کول یا دوش یکی از چرب ترین قسمت های گوشت قرمز است که طعم لذیذی دارد. این قسمت گوشت در کل دنیا بسیار پر طرفدار است و در تهیه کباب های استفاده می شود و به اصلاح انگلیسی به آن cupim boi گفته می شود. شما می توانید این دوش کباب خوشمزه را روی زغال یا داخل فر و یا حتی جوجه گردان سولاردم تهیه کنید ولی خوردن این کباب در طبیعت به روی زعال طعم فوق العاده ای دارد. شما می توانید دوش کباب را به همراه برنج یا نان سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دوش کباب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

فیله مرغ۴ عدد
گوشت کوهان۳۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه دوش کباب با گوشت کوهان لذیذ و مجلسی

مرحله اول: مرینت کردن گوشت کوهان

گوشت کوهان را از بیرون تهیه کنید و به اندازه سایز ۱*۱ خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. گوشت کوهان را داخل یک کاسه ریخته و به پیاز را اضافه کنید و با گوشت خوب چنگ بزنید و بعد چند قاشق روغن زیتون و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید. گوشت را برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله دوم: مرینت کردن فیله مرغ

فیله های مرغ را به اندازه دلخواه برش بزنید و روی نایلون قرار دهید و با بیفتک بکوبید تا کمی نازک شود. پیاز دیگر پوست بگیرید خلالی کنید و به فیله مرغ اضافه کنید و بعد زعفران و نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون اضافه کنید و هم بزنید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت بیات شوند.

مرحله سوم: رول کردن مواد

حالا فیله های کوبیده را روی سطح کار قرار دهید و در وسط فیله مرغ یک عدد گوشت کوهان مزه دار شده قرار دهید و رول کنید. همه کباب ها را بعد از آماده شدن روی سیخ بزنید. بهتر است برای تهیه این کباب از سیخ جوجه استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه دوش کباب

در ادامه زعال را آماده کنید تا سرخ شود. سیخ های کباب را روی زغال قرار دهید و مداوم بچرخانید تا گوشت و کباب خوب پخته شوند. بعد از پخت داخل دیس دلخواه قرار دهید و در کنار آن از سیب زمینی سرخ شده و پیاز و فلفل کبابی استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دوش کباب و کول کباب

  1. روغن زیتون برای مزه دار شدن و خشک نشدن کباب استفاده می شود.
  2. بهتر است گوشت کوهان را قبل از مزه دار کردن به مدت ۱ شب در یخچال قرار دهید تا بیات شود.
  3. به دلخواه می توانید از ادویه های دیگر برای طعم دار کردن کباب استفاده کنید.
  4. می توانید در انتها کمی کره آب شده روی کباب بریزید.

همچنین ببینید

طرز تهیه دوش کباب (گوشت کوهان) لذیذ و خوش طعم به روش رستورانی
5 (100%) 1 votes