طرز تهیه ساج کباب با گوشت گوسفندی و مرغ لذیذ و خوش طعم مناسب پیک نیک

ساج کباب

 

کباب ها یکی از خوشمزه ترین غذا های سنتی ایرانی می باشد، ساج کباب بیشتر در اردبیل و آذربایجان تهیه می شود و شما می توانید این غذای خوشمزه را با نان تازه یا برنج سرو کنید. اما ساج شاید اسم این وسیله را یک بار شنیده باشید و یکی  از وسایل پر کاربرد و بسیار کار راه انداز در مسارفت ها و طبیعت گردی می باشد که شما می توانید برای تهیه انواع غذا ها و نان ها از این ساج ها استفاده کنید و به دلیل این که خیلی حرارت را خوب منتقل می کند و شما می توانید روی زغال یا شعله گاز قرار دهید بدون این که خراب شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساج کباب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

فیله گوسفندی۲۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پوره گوجه فرنگی۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز، پودر سیر، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه ساج کباب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فیله گوسفندی را باید به صورت نواری ریز برش بزنید، می توانید بجای فیله از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. سینه مرغ را نیز بدون استخوان کنید و به صورت نواری برش بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل ساح به همراه کره و روغن مابع تفت دهید تا سبک شود و بعد زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود، در ادامه باید فیله گوسفندی نواری شده را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن مرع

در ادامه باید سینه مرغ را نیز اضافه کنید و تفتدهید و همین این که آب انداخته یک درب روی مواد قرار دهید تا مغز پخت شود و می توانید مداوم هم بزنید یا کمی آب به مواد اضافه کنید تا گوشت و مرغ خوب مغز پخت شود، به همین دلیل در ابتدا گفته شد که گوشت و مرغ را نواری ریز برش بزنید تا سریع تر پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه ساج کباب

در ادامه وقتی تست کردید گوشت و مرغ پخته شده است باید فلفل دلمه خرد شده و رب گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و بعد همه ادویه های گفته شده را اضافه کنید و با حرارت بالا اجازه دهید تا آب اضافه مواد کشیده شود و به روغن بیفتد و بعد از روی حرارت بردارید و به همراه نان تازه یا برنج سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ساج کباب

  1. می توانید مرغ را حذف کنید و فقط از گوشت نواری شده و برش خرد شده استفاده کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید از کمی سیر خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. این غذا باید در انتها اصلا آب نداشته باشید و آب اضافی کشیده شود.
  4. اگر کمی زعفران در دسترس دارید می توانید به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ساج کباب با گوشت گوسفندی و مرغ لذیذ و خوش طعم مناسب پیک نیک
5 (100%) 1 votes