طرز تهیه شیر بادام خانگی خوشمزه، مقوی و سالم با وانیل و عسل

طرز تهیه شیر بادام

 

یکی از مقوی ترین و کم کالری ترین شیر نسبت به شیر گاوی می باشد. مقدار بادام استفاده شده در شیر بادام تاثیر بسیار زیادی در مقدار مواد مغذی و ویتامین به بدن خواهد داشت. شیر بادام قند بسیار کمی دارد از این رو برای افراد دیابتی بسیار مناسب می باشد (البته به شرطی که در منزل تهیه شود زیرا مدل کارخانه ای ممکن است حاوی مواد نگهدارنده و قند باشد). شیر بادام به دلیل وجود ویتامین E فراوان سبب تامین خاصیت آنتی اکسیدانی برای بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، کاهش التهابات بدن و بهبود عملکرد مغز حتی در سنین بالا خواهد شد. شیر بادام منبع گیاهی عالی و بدون لاکتوز است که برای دستگاه گوارش عوارضی را به همراه نخواهد داشت، عوارضی از قبیل اسهال، التهاب معده، نفخ معده، گاز معده که بر اثر تخمیر باکتری‌های معده با لاکتوز ایجاد خواهد شد. شیر بادام را با خواص متعددی که بیان شد بهتر است در رژیم غذایی استفاده کنید. شیر بادام مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که نمی‌ توانند محصولات لبنی حیوانی مصرف کنند و همچنین شیر بادام کالری و پروتئین کمتری نسبت به شیر گاو دارد. امروز در پارسی دی شیر بادام بسیار خوشمزه و مقوی با عسل و وانیل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

بادام درختی۱ لیوان
آب۳ الی ۴ لیوان
عسل۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه شیر بادام

مرحله اول : پوست کندن بادام

بادام ها را شکسته و بگذارید داخل آب سرد ۶ تا ۱۲ ساعت خیس بخورد بعد به راحتی با یک فشار ساده خارج کنید. می توانید برای تهیه شیر بادام، بادام ها را با پوست نیز استفاده کنید ولی در کیفیت نهایی تاثیر دارد.

مرحله دوم : میکس کردن شیر بادام

بادام های پوست کنده را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. آب و عسل و نمک را اضافه کنید و برای چند دقیقه اجازه دهید تا با هم مخلوط شوند و یکدست شوند. وقتی شیر بادام به رنگ سفید مانند شیر کمی پر رنگ تر درآمد کافی می باشد.

مرحله آخر

داخل یک لگن یک صافی قرار دهید و داخل صافی یک کیسه نخی تمیز قرار دهید سپس مخلوط شیر بادام را داخل کیسه ریخته و فشار دهید مایع داخل لگن شیر بادام خوشمزه ما می باشد که آن را می توانید در ظرف بریزید و بمدت ۳ الی ۴ روز در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت وف ن های دستور تهیه شیر بادام

  1. می توانید برای تهیه شیر بادام از پودرهای نیمه آماده پودر شده بادام استفاده کنید و فقط با آب میکس کنید.
  2. اگر برای کودکان شیر بادام تهیه می کنید می توانید با افزودن چند عدد خرمای پوست گرفته نوشیدنی قوی به کودکان خود بدهید.
  3. شیر بادام تهیه شده به دلیل نداشتن مواد افزودنی باید سریع مصرف شود وگرنه فاسد می شود.
  4. تفاله های جمع شده داخل کیسه نخی را می توانید بگذارید کنار خشک شود و در تهیه شیرینی ها یا به همان صورت مرطوب میل کنید.
  5. اگر به این ترکیب موز نیز اضافه شود بهترین نوشیدنی برای پوست و زیبایی می شود.

همچنین ببینید 

از
11
دیدگاه