خواص و مضرات بلدرچین ، 20 خاصیت گوشت بلدرچین برای سلامتی بدن

خواص گوشت بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین , مضرات گوشت بلدرچین , o hw fgnv dk

خواص گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین خواص بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که امروزه بلدرچین به صورت گسترده در برخی کشورها پرورش داده می شود. جالب است بدانید بلدرچین گونه های بسیار متنوعی دارد که برخی گونه های آن مثل بلدرچین ژاپنی قادرند در مسافت های طولانی پرواز کنند.

نکته جالب دیگر در مورد پرورش انواع بلدرچین ها این است که در برخی کشورها بلدرچین ها را پرورش می دهند و برای شکار شدن در شکارگاه ها رهاسازی می کنند. عمده غذای بلدرچین را دانه ها ، حشرات و جنبدگان کوچک تشکیل می دهند.

گوشت بلدرچین ماده پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص گوشت بلدرچین را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص گوشت بلدرچین در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

ارزش غذایی گوشت بلدرچین در هر ۱۰۰ گرم

کالری هر ۱۰۰ گرم برابر است با :۱۳۴ کیلوکالری
پروتئین۲۱.۷۶ گرم
کربوهیدارت۰ گرم
چربی۴.۵۳ گرم
چربی اشباع۱.۳۲ گرم
چربی چند اشباع۱.۱۷ گرم
کلسترول۷۰ میلی گرم
فیبر۰ گرم
سدیم۵۱ میلی گرم
پتاسیم۲۳۷ میلی گرم

خواص گوشت بلدرچین

حاوی منابع مفید غذایی

این گوشت دارای مواد مغذی بسیاری برای سلامتی بدن می باشد. گوشت بلدرچین دارای پروتئین ، فسفر ، چربی ، کلسیم ، آهن و روی می باشد. گوشت بلدرچین دارای مقادیر زیادی از کولین بوده که برای سلامت مغز مفید است.

سلامت مغز

در گوشت بلدرچین به مقدار کافی ویتامین ب یافت می شود ، ویتامین گروه ب موجود در این گوشت شامل  ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، بیوتین، فولیک اسید، و کوبالامین می باشد که برای سلامت مغز مفید است.

استحکام استخوان ها

ویتامین دی موجود در گوشت بلدرچین باعث می شود تا رشد استخوان ها به درستی انجام شود و باعث تقویت دستگاه عصبی بدن می شود. همچنین در گوشت بلدرچین مقادیر زیادی از ویتامین آ و کا وجود دارد ، ویتامین کا موجود در این گوشت باعث استحکام استخوان ها می شود و از ویتامین کا برای انعقاد خون استفاده می شود.

سلامت و تنظیم دستگاه گوارش

مشکلات دستگاه گوارش بیشتر به دلیل استفاده از مواد غذایی نادرست ایجاد می شود. دستگاه گوارش در صورتی که دچار اختلال شود از پس آن بیماری های مختلف ایجاد می شود. مشکلات گوارشی می تواند گاهی ناشی از باکتری های موجود در بدن باشد.

گوشت بلدرچین با مشکلات دستگاه گوارش به درستی مبارزه می کند و باعث بهبود گوارش می شود. شما برای تنظیم عملکرد روده و معده خود می توانید از گوشت بلدرچین استفاده کنید.

سلامت و مراقبت از پوست

در گوشت بلدرچین ویتامین های ب ، ای و آ به وفور یافت می شود. ویتامین ای موجود در گوشت بلدرچین باعث می شود تا از پوست مراقبت کرده و از پیری زودرس پیشگیری شود.

کمک به بهبودی بیماری های تنفسی

گوشت بلدرچین را می توانید برای مشکلات تنفسی میل کنید ، برای دفع بیماری های مختلف تنفسی مانند آسم ، سل ، دیستروفی عضلانی که یک بیماری ضعف جسمی محسوب می شود می توان از گوشت بلدرچین استفاده نمود.

سلامت قلب

پروتئین موجود در گوشت بلدرچین باعث می شود تا کلسترول بد خون از بدن خارج شود. گوشت بلدرچین را می توان برای سلامت قلب استفاده نمود. اگر می خواهید سلامت قلب خود را تضمین کنید این گوشت را میل کنید.

خواص بلدرچین

بهبود حافظه

گوشت بلدرچین دارای کولین می باشد که این عنصر برای تثبیت عملکرد مغز بسیار موثر می باشد. کولین موجود در این گوشت باعث می شود تا عصب های مغز به درستی کار کنند و باعث بهبود حافظه می شود.

پیشگیری از پوکی استخوان

اگر می خواهید استخوان های مستحکمی داشته باشید می توانید از گوشت بلدرچین استفاده کنید ، چرا که شامل فسفر و کلسیم می باشد. این دو ماده برای استحکام استخوان ها ضروری می باشد. گوشت بلدرچین از پوکی استخوان در بدن جلوگیری می کند.

سلامت چشم

زرده ی تخم بلدرچین دارای پروتئین زیادی برای سلامت بدن می باشد ، همچنین دو ماده لوتئین و زیکسانتین در این زرده وجود دارد که برای سلامت شبکیه چشم مفید می باشد.

ماده ذکر شده باعث می شود تا از رسیدن نور آبی رنگ به چشم جلوگیری کرده و از صدمات پیشگیری می کند. گوشت و تخم بلدرچین دارای استفاده های زیادی برای سلامت چشم می باشد ، ویتامین آ موجود در بلدرچین با ویتامین آ موجود در هویج برابری می کند.

خواص گوشت بلدرچین

منبع مناسب برای انرژی

گوشت بلدرچین دارای ویتامین ب ۲ می باشد که باعث می شود تا کربوهیدرات موجود در بدن به قند تبدیل شود. این امر باعث می شود تا انرژی روزانه بدن تامین شود. اگر می خواهید با مصرف گوشت انرژی روزانه شما تامین شود گوشت بلدرچین میل کنید.

ترمیم بافت های آسیب دیده

گوشت بلدرچین را می توان برای ترمیم بافت های آسیب دیده بدن استفاده نمود. گوشت بلدرچین دارای پروتئین زیادی می باشد که به بدن کمک می کند تا از آسیب رسیدن به بافت ها جلوگیری شود. همچنین برای تولید هورمون های بیشتر به گوشت بلدرچین نیاز خواهید داشت.

درمان کم خونی

کم خونی یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد به آن گرفتار هستند ، برای رفع کم خونی و مشکلات مربوط به کمبود آهن در بدن می توانید از گوشت بلدرچین استفاده کنید چرا که باعث تولید بیشتر گلبول های قرمز در بدن انسان می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گوشت بلدرچین برای تقویت دستگاه ایمنی بدن ضروری است. شما می توانید به راحتی با مصرف گوشت بلدرچین باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن خود شوید و از ورود میکروب ها و باکتری های مختلف از بدن پیشگیری کنید.

خواص بلدرچین برای کودکان

کودکان نیز می توانند با خوردن بلدرچین از خواص خوب گوشت این پرنده بهرمند شوند. در واقع کالری و کلسترول پایین بلدرچین و داشتن مواد مغذی بسیار زیاد می تواند به رشد و تقویت سیستم ایمنی آن ها کمک کند.

خواص گوشت بلدرچین برای دیابت

بلدرچین در افزایش انرژی بدن تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین افراد دیابتی که مجبورند از خوردن برخی از مواد غذایی صرف‌نظر کنند، می‌توانند بلدرچین بخورند. این گوشت حاوی مقدار زیادی ویتامین B2 نیز هست که کربوهیدرات را به قند تبدیل می‌کند. گلوکز هم انرژی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند پس در نتیجه می تواند گفت کسانی که دیابت دارند بهتر است بجای مصرف مواد غذایی دیگر از گوشت بلدرچین استفاده کنند.

نکات مهم در خریداری و نگهداری گوشت بلدرچین

خواص بلدرچین

 

  1. گوشت بلدرچین را از مراکز معتبر تهیه کنید و حتما باید به صورت بسته بندی باشد.
  2. حتما به تاریخ حک شده روی بسته بندی دقت کنید.
  3. گوشت سالم بلدرچین باید سفید رنگ و بدون بو باشد.
  4. اگر تا ۲ روز قصد پختن این گوشت را تدارید حتما در فریزر نگهداری کنید.
  5. گوشت خام به مدت ۲ روز و گوشت پخته شده بلدرچین به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.
  6. برای یخ زدایی گوشت بلدرچین اصلا در دمای اتاق به مدت ۱ شب رها نکنید تا یخ آن آب شود و حتما در یخچال قرار دهید.

مضرات گوشت بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین

 

همان طور که مصرف هر ماده غذایی می تواند موجب سلامتی و پیشگیری از بیمارهای مختلف شود، مصرف بیش از اندازه و یا تداخل بیمارهای می توانید مضر باشد شما می توانید در زیر مضرات مصرف بلدرچین را نیز مشاهده کنید:

  • زنان باردار فقط با توصیه پزشک: گوشت بلدرچین می تواند برای خانم های باردار مفید یا مضرر باشد که به شرایط خانم باردار بستگی دارد. به همین دلیل به خانم های باردار توصیه می کنیم قبل از مصرف گوشت بلدرچین با پزشک خود مشورت کنند.
  • صدمه زدن به کلیه
  • آلزایمر
  • افت فشار خون
  • اختلال در سیستم سوخت و ساز بدن
  • افزایش پروتئین اووموکوئید
  • جلوگیری از جذب مواد مغذی
  • گوشت بلدرچین در مواقع نادری می تواند باعث ایجاد حساسیت یا آلرژی شود.
  • افزایش کلسترول

امیدوارم این اطلاعات به دانستن این ماده و ارزش غذایی آن بتواند کمک کند و بتوانید از آن در رژیم غذایی خود و خانواده استفاده کنید.