طرز تهیه سوپ کلم برگ خوشمزه و رژیمی و مقوی با هویج و مرغ

سوپ کلم

یکی از آن دسته از سوپ هایی است که بسیار مقوی و سالم است و البته با توجه به کالری پایین مواد تشکیل دهنده آن میتواند برای لاغری و کاهش وزن هم عالی باشد. سوپ کلم با کلم برگ تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید خیلی راحت این سوپ خوشمزه را در خانه تهیه کنید و به دلخواه می توانید از سبزیجات مختلف در تهیه این سوپ استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ کلم برگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
هویج۲ عدد
پیازچه۶ شاخه
کلم برگ۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
جعفری۲  ق غذا خوری ساطوری شده
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کلم برگ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید و یا می توانید همه مواد را داخل قابلمه بریزید و بعد از پخت مرغ را خرد کنید. مرغ را به همراه پیاز خرد شده و کمی ادویه ها کمی داخل قابلمه تفت دهید و روی مواد آب بریزید و اجازه دهید برای نیم ساعت بپزد.

مرحله دوم: افزون سبزیجات

در ادامه هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید، کلم برگ را نیز بشورید و ورقه کنید و خرد کنید و به همراه پیازچه خرد شده به مواد سوپ اضافه کنید و زمان دهید تا سبزیجات مرغ کاملا پخته و نرم شود.

مرحله سوم: تهیه سوپ کلم برگ

در ادامه باید مرغ را از سوپ خارج کنید و خرد یا ریش ریش کنید و مجدد به سوپ برگردانید، جعفری را نیز ساطوری ریز خرد کنید و به مواد سوپ اضافه کنید و بعد از ۱۰ دقیقه دیگر سوپ کلم برگ شما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ کلم برگ

  1. می توانید مرغ را حذف کنید و از یک عصاره مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه از فلفل دلمه یا قارچ تفت داده نیز استفاده کنید.
  3. می توانید سوپ را میکس کنید و یا به صورت نگینی ریز میل کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سوپ کلم برگ خوشمزه و رژیمی و مقوی با هویج و مرغ
3.9 (77.65%) 17 votes