طرز تهیه ترشی یونانی خوشمزه با زیتون و قارچ و روغن زیتون

طرز تهیه ترشی یونانی

 

از دسته ترشی های بسیار خوشمزه و مجلسی است که می توانید به راحتی تهیه کنید استفاده از سبزیجات مختلف و چاشنی های متفاوت این ترشی آن را با دیگر ترشی ها متمایز کرده است. میزان سبزیجات در این ترشی سلیقه ای است و می توانید آن را به دلخواه کم و زیاد کنید ولی زیتون بهتر است مقدار آن بیشتر باشد شاید به همین دلیل است که اسم این ترشی یونانی انتخاب شده است زیرا یونان اولین کشت زیتون را انجام می داده و مربوط به گذشته یونان است. برای چاشنی این ترشی از روغن ریتون استفاده شده است که باید از روغن زیتون بکر و خوش طعم استفاده کنید تا در نهایت بتوانید یک ترشی خوشمزه داشته باشید اگر به دنبال یک ترشی خاص و خوشمزه هستید ترشی یونانی را انتخاب کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی یونانی با زیتون و قارچ و روغن زیتون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زیتون۵۰۰ گرم
قارچ ریز۲ پیمانه
هویج۲ عدد
بیبی کورن۷ عدد
بروکلی۲ پیمانه
گوجه خشک۱ پیمانه
فلفل دلمه رنگی۳ عدد از هر رنگ نصف عدد
سیر۵ حبه
روغن زیتون۳ پیمانه
سرکه۲ پیمانه
آب لیموترش۱ پیمانه
پودر خردل۲ ق غذا خوری
پودر تخم گشنیز۳ ق غذا خوری
نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی یونانی با روغن زیتون

مرحله اول: بلانچ کردن

ابتدا باید هویج و قارچ و کلم بروکلی را بلانچ کنیم برای شروع از قارچ شروع می کنیم قارچ ها را اسلایس کنید و داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک و کمی آبلیمو بریزید سپس قارچ ها را برای ۷ دقیقه داخل آب در حال جوش ریخته و بعد با آب سرد آبکشی کنید و بگذارید روی دستمال تا خشک شود، در ادامه هویج را نیز پوست بگیرید و به صورت نگینی یا قالبی برش بزنید و برای ۵ دقیقه در آب در حال جوش ریخته سپس در یک کاسه آب یخ بریزید و ۳ دقیقه بگذارید بماند سپس آبکشی و خشک کنید برای کلم بروکلی نیز پس از خرد کردن آن مانند هویج پیش بروید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه گوجه خشک را داخل یک کاسه ریخته و روی آن کمی آبجوش بریزید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا نرم شود، بیبی کورن را خرد کنید و سیر ها را پوست بگیرید و به اندازه خیلی ریز خرد کرده سپس فلفل دلمه های رنگی را نیز به یک اندازه برش بزنید همه مواد تقریبا باید یکدست خرد شوند تا ظاهر ترشی حفظ شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن

حالا داخل یک کاسه بزرگ که گنجایش همه مواد را داشته باشد هویج و کلم بروکلی و قارچ و فلفل دلمه و گوجه خشک آبکشی شده و سیر و زیتون بدون هسته اسلایس شده را نیز بریزید و هم بزنید تا مواد ملخوط شوند.

مرحله چهارم: تهیه ترشی یونانی

حالا داخل یک ظرف سرکه و روغن زیتون و آب لیموترش و خردل و پودر تخم گشنیز و کمی ادویه ها را با هم خوب مخلوط کنید حالا مخلوط تهیه شده را روی ترشی بریزید و هم بزنید به همین راحتی حالا ترشی را در ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی یونانی 

  1. می توانید به جای بیبی کورن از ذرت مکزیکی بخارپز شده استفاده کنید.
  2. این ترشی باید روغنی باشد.
  3. سس یا همان چاشنی ترشی را تست کنید و بنا به سلیقه خود مقدار سرکه و ادویه ها را تغییر دهید.
  4. این ترشی برای انواع غذاها و سالاد ها و ساندویچ ها مناسب است.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه