طرز تهیه لواشک زغال اخته ترش و ملس به 3 روش + خواص لواشک زغال اخته

طرز تهیه لواشک زغال اخته

 

لواشک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید با هر میوه ی که دوست دارید لواشک تهیه کنید. زغال اخته یک درختچه گلدار است و میوه ها یگوشتی تا قرمز رنگ دارد و طعم آن ترش و ملس است. زغال اخته بیشتر در آب و هوای معتدل کاشته می شود اما زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن شما را در برابر آسیب سلولی محافظت می کند و همچنین برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است و سرشار از ویتامین C و کمی قند است اما فیبر بالایی دارد که باعث می شود شما با خوردن زغال اخته احساس سیری کند و مواد مغذی ضروری بدن را دارد، همچنین ثابت شده است که زغال اخته فشار خون را کاهش می دهد و برای سلامت قلب را بهبود می بخشد. شما می توانید لواشک زغال اخته را می توانید به صورت ترش و ساده تهیه کنید و اگر دوست دارید کمی ملس باشد می توانید به دلخواه شکر اضافه کنید و به سه روش آن را خشک کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک زغال اخته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لواشک آلو قرمز

 

مواد لازم

زغال اخته۱ کیلوگرم
نمکبه مقدار لازم
شکربه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لواشک زردآلو 

 

طرز تهیه لواشک زغال اخته

مرحله اول: آماده سازی زغال اخته

زغال اخته را ابتدا باید خوب بشورید برای این کار زغال اخته را داخل لگن ریخته و خوب بشورید تا تمیز شود و بعد داخل یک قابلمه بریزید و ۱ لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و زغال اخته کاملا نرم و از هسته جدا شود.

مرحله دوم: صاف کردن

در ادامه باید زغال اخته را از روی گاز بردارید و داخل یک سبد بریزید و زیر سبد یک قابلمه قرار دهید و و با پشت دست یا گوشتکوب خوب له کنید تا فقط هسته داخل سبد باقی بماند. پوره بدست آمده را باید تست کنید و به دلخواه نمک و شکر اضافه کنید تا به مزه دلخواه برسد.

مرحله سوم: خشک کردن لواشک به سه روش

در ادامه باید داخل سینی فلزی یا معمولی نایلون انداخته و مواد لواشک را با یک قطر یک اندازه داخل سینی بریزید و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود، برای خشک کردن در فر نیز باید داخل سینی فر چرب شده مواد را بریزید و در کمترین درجه ممکن فر قرار دهید و اگر در فصل تابستان هستید می توانید مواد را داخل سینی چرب شده و نایلون کشیده بریزید و ۱ الی ۲ روز مقابل پنکه قرار دهید تا خشک شود. سپس رول کنید میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لواشک هلو خانگی

 

فوت و فن های دستور تهیه لواشک زغال اخته

  1. می توانید زغال اخته را با میوه دلخواه دیگر میکس کنید.
  2. به دلخواه می توانید از رب انار نیز داخل لواشک زغال اخته استفاده کنید.
  3. مدت زمان خشک شدن لواشک بستگی به قطر لواشک دارد و هرچقدر قطر بیشتری زمان بیشتری برای خشک کردن لواشک لازم است.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لواشک سیب خانگی خوشرنگ و خوشمزه

از
1
دیدگاه