خواص خرما برای مو

ارزش غذایی و خاصیت های خرما برای پوست و مو

خواص خرما

خرما چه خواصی دارد؟

خرما برای سلامتی بسیار مفید است و دارای فواید زیادی می باشد. از جمله فواید خرما برای سلامتی می توان به رفع یبوست، رفع اختلالات روده، درمان مشکلات قلبی، رفع کم‌خونی، کاهش اختلالات جنسی، درمان اسهال و پیشگیری از سرطان دستگاه گوارشی اشاره کرد. خرما برای افزایش وزن بسیار کارآمد می باشد. کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند بهتر است خرما را در برنامه رژیم خود قرار دهند. خرما سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر می باشد. خرما دارای روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، و منیزیم است که همه موارد گفته شده برای سلامتی حیاتی است.

خرما برای سلامتی بسیار مفید است و این میوه به همراه مواد غذایی دیگر نظیر شیر برای رشد ماهیچه ها کاربرد دارد. خرما را می توان به صورت مختلف مصرف کرد، مانند ترکیب خرما با شیر که بسیار مفید و مقوی است. خرما برای کسانی که دوران نقاهت بیماری خود را پیشت سر می گذارند بسیار موثر است.

ارزش غذایی خرما

خرما منبع مناسبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. خرما به عنوان منبع کاملی از انرژی و قند و فیبر است. مواد معدنی موجود در خرما شامل کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم است. خرما حاوی ویتامین های تیامین، نیاسین، اسید فولیک، ویتامین آ و ویتامین کا می باشد.

خاصیت های درمانی خرما

 

خرما برای رفع یبوست

خرما دارای مواد ملین کننده می باشد، افراد که به بیماری یبوست دچار هستند می توانند مرتب از این میوه استفاده کنند. بهتر است خرما را شب در آب بخیسانید سپس هنگام صبح ترکیب آب و خرما را به صورت شربت میل کنید. خرما دارای فیبر زیادی می باشد که برای افزایش سطح سلامت گوارش و حرکت راحت روده ها توصیه شده است.

افزایش سلامتی و استحکام استخوان ها با خوردن خرما

خرما دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی می باشد که برای سلامت استخوان ها و مبارزه با بیماری های دردناک مانند پوکی استخوان مناسب است. خرما شامل: سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم می باشد که همگی این مواد برای استحکام استخوان ها مناسب است. کسانی که در سنین بالا هستند خرما را در دستور کار خود قرار دهند.

خرما برای درمان اختلالات روده

نیکوتین موجود در خرما برای درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات روده مفید است. خرما به مهار رشد موجودات مضر و ناسالم کمک می کند و باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد. خرما می تواند به راحتی با مشکلات گوارشی مبارزه کند. خرما حاوی فیبرهای محلول، غیر محلول و همچنین اسید آمینه می باشد.

رفع کم خونی با مصرف خرما

خرما سرشار از مواد معدنی بوده که برای سلامتی موثر است، وجود آهن مناسب در خرما باعث می شود تا خرما برای درمان کم خونی موثر باشد، این میوه برای افرادی که کم خونی دارند مفید است. خرما باعث افزایش انرژی در بدن انسان می شود.

خرما برای کاهش آلرژی

خرما دارای گوگرد ارگانیک می باشد که برای کاهش آلرژی کاربرد دارد. کمتر ماده غذایی پیدا می شود که دارای گوگرد ارگانیک باشد، شما می توانید برای درمان آلرژی های مختلف نظیر آلرژی فصلی از خرما استفاده کنید. وجود ترکیبات ارگانیک در خرما باعث می شود تا این میوه حساسیت مخاط بینی را کاهش دهد.

خواص خرما برای افزایش وزن

خرما به عنوان یک رژیم غذایی سالم شناخته می شود، خرما به دلیل داشتن قند، پروتئین و بسیاری از ویتامین های ضروری باعث افزایش وزن بدن انسان می شود. یک کیلوگرم خرما حدودا سه هزار کالری دارد که این مقدار کالری برای تامین نیاز یک روز انسان کافی است. اگر لاغر هستید و از لاغری خود رنج می برید یا می خواهید ماهیچه های درشت تری داشته باشید خرما بخورید.

افزایش انرژی با خرما

از قندهای طبیعی نظیر گلوکز، فروکتوز، و ساکارز به صورت فراوان در خرما یافت می شود. شما می توانید خرما را به چشم یک تنقلات عالی و پرانرژی نگاه کنید.

حفظ سلامتی دستگاه عصبی

ویتامین های موجود در خرما این میوه را به عنوان منبعی ایده آل برای تقویت عملکرد دستگاه عصبی می باشد. پتاسیم برای افزایش سطح سلامتی واکنش دستگاه عصبی مفید است. خرما باعث افزایش آمادگی مغزی کودکان می شود. اگر به دنبال ذهنی هوشیار هستید به شما توصیه می کنیم خرما مصرف کنید.

خرما و حفظ سلامت قلب

خرما برای سلامت قلب بسیار مفید و موثر است. شما می توانید شب ها خرما را در آب بخیسانید و هنگام صبح آن را له کنید و مصرف کنید. طبق تحقیقات انجام شده خرما برای تقویت و حفظ سلامت قلب مفید است. پتاسیم موجود در خرما خطر سکته مغزی را کاهش می دهد زیرا باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می شود.

درمان ضعف قوای جنسی با خرما

تحقیقات نشان می دهد خرما برای افزایش میل جنسی بسیار کاربرد دارد. شما می توانید خرما را شب در آب بخیسانید و صبح آن را له کنید و به همراه شیر میل کنید که برای افزایش استقامت جنسی و کاهش تاثیر ناباروری بسیار موثر است. خرما باعث افزایش تعداد و تحرک اسپرم در مردان شده و همچنین اندازه و وزن بیضه ها را کنترل می کند. خرما به عنوان یک محرک جنسی طبیعی استفاده می شود.

کاهش میزان شب‌ کوری

خرما برای بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، اگر برگ های نخل خرما را به صورت خمیری تهیه کنید و آن را روی چشم های خود قرار دهید شب کوری کاهش پیدا می کند. این روش معمولا در نواحی روستایی کاربرد دارد.

خرما برای کاهش اثرات مصرف الکل

خرما برای کاهش اثرات مصرف الکل نیز مفید است. اشخاصی که بیش از اندازه الکل مصرف می کنند می توانند خرما را در دستور غذایی خود قرار دهند. خرما باعث تسکین فوری درد و افزایش میزان هوشیاری می شود. خرما برای پیشگیری از خماری و سردرد های چند ساعته پس از مصرف الکل نیز مفید است.

خاصیت های خرما برای اسهال

خرما دارای پتاسیم می باشد، پتاسیم به صورت ویژه برای درمان اسهال به کار می رود. خرما به دلیل هضم آسانی که دارد برای درمان اسهال مزمن موثر است. فیبر موجود در خرما با حجیم کردن مدفوع برای عملکرد دستگاه دفع در بدن می تواند برای درمان اسهال موثر باشد.

سرطان های دستگاه گوارش

خرما روش مناسبی برای کاهش خطر سرطان های دستگاه گوارش می باشد. خرما به عنوان یک داروی تقویتی محسوب شده و حتی بهتر از دارو می باشد. خرما هیچ عارضه جانبی در بدن انسان ایجاد نمی کند.

کمک به سلامت دستگاه گوارش

خرما به دلیل داشتن فیبرهای رژیمی یکی از مقوی ترین و پرفایده ترین میوه محسوب می شود که برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است. تعداد باکتری های سالم به واسطه مصرف خرما در روده ها افزایش پیدا می کند.

بهبود سلامت خون

خرما دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی می باشد که فایده های زیادی برای خون دارد.

سرشار از فیبر رژیمی

خرما سرشار از فیبر می باشد. میوه خرما به تنظیم رژیم غذایی کمک می کند و باعث زیاد شدن میل و اشتها می شود. این میوه از گرسنه شدن غیر ضروری جلوگیری می کند.

دارای خاصیت ضد التهابی

خرما به دلیل داشتن منیزیم اثراث ضدالتهابی دارد و برای درمان دردهای مزمن کاربرد دارد. خرما ممکن است باعث آرام شدن درد عضلانی شده و تب را پایین بیاورد.

کاهش خطر سکته

خرما به دلیل داشتن پتاسیم باعث کاهش خطر سکته می شود سایر بیماری های مربوط به قلب را تسکین می دهد. شما می توانید روازنه با مصرف خرما ، خطر سکته را تا ده درصد کاهش دهید.

بهبود عملکرد مغز

مصرف خرما باعث دریافت ویتامین ب شش می باشد که برای عملکرد مغز مفید است، شما با مصرف خرما مقادیر زیادی از این ویتامین را وارد بدن خود کرده و عملکرد مغز شما بهبود پیدا می کند.

به خاطر شیرین بودن ممکن است ولع به خوردن را کاهش دهد

اگر شما ولع خوردن شیرینی جات دارید بهتر است خرما مصرف کنید، خرما به دلیل داشتن فیبر باعث می شود تا ولع شیرینی جات در شما کاهش پیدا کند، شیرینی موجود در خرما سالم بوده و برای بدن مضر نیست.

کاهش کلسترول

خرما چربی بسیار کمی دارد، گنجاندن خرما در رژیم غذایی باعث پایین نگه داشتن سطح کلسترول شما می شود و همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

سرشار از پروتئین

خرما دارای پروتئین می باشد که منبع غذایی مناسبی برای بدن است. شما می توانید به جای خوردن غذاهای چرب سرشار از پروتئین خرما مصرف کنید. خرما دارای کالری کمتر ولی پروتئین مفید برای بدن می باشد.

سرشار از ویتامین های مختلف

خرما سرشار از ویتامین های گوناگون می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید. ویتامین هایی نظیر کا، نیاسین، فولات، ویتامین آ و تیامین در خرما وجود دارد.

حاوی مقدار قابل توجهی آهن است

می دانیم که آهن برای بدن ضروری است، مصرف خرما منبع زیادی از آهن را برای بدن تامین می کند.

بهبود کیفیت پوست، ناخن و مو

خرما دارای منبع زیادی از ویتامین ث می باشد که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. خرما به حفظ سلامت پوست و ناخن و مو نیز کمک می کند.

خواص ضد پیری خرما

خرما دارای منبع زیادی از ویتامین ث می باشد که پوست بدن را در مقابل اکسیداسیون کمک می کند و اثرات پیری را کاهش می دهد. خرما برای استحکام استخوان ها و تقویت ایمنی بدن مفید است.

خرما برای جلوگیری از ریزش مو

خرما را اگر به صورت منظم در برنامه غذایی خود قرار دهید از ریزش مو جلوگیری می کند.

برای سلامت دندان ها بسیار مفید است

خرما به دلیل داشتن فلورین برای سلامت دندان های انسان بسیار مفید است ، اگر دندان های شما جرم می گیرد می توانید خرما مصرف کنید.

خرما سرشار از مواد معدنی

خرما به دلیل داشتن مواد معدنی باعث می شود تا عملکرد حیاتی بدن در طول روز حفظ شود. مواد معدنی برای داشتن استخوان های قوی و سیستم عصبی انسان مفید است. شما می بایست خرما را به صورت بسته بندی شده خریداری کنید چرا که سطح خرما آلودگی های زیادی را به خود جذب می کند.

خواص خرما برای زنان باردار

خرما منبع غنی از فولات می باشد که برای زنان باردار مفید فایده است.

یبوست بارداری را رفع می‌کند

زنانی که باردار هستند معمولا از مشکل یبوست رنج می برند. میوه خرما مسهل کننده محسوب می شود و برای یبوست بارداری بسیار مناسب است. چون خرما دارای فیبر زیادی می باشد که باعث بهبود اجابت مزاج می شود. خرما باعث تسهیل حرکات روده می شود. پس کسانی که یبوست بارداری را تجربه می کنند بهتر است خرما را در رژیم خود قرار دهند.

استخوان ها را تقویت می کند

زنان باردار به دلیل خوردن غذای زیاد که برای جنین می باشد دچار افزایش وزن شده و این افزایش وزن باعث اختلال استخوانی می شود. زنان باردار باید خرما را در دستور غذایی روزانه خود قرار دهند، خوردن خرما می تواند استخوان های مادر را در دوران بارداری تقویت کند. همچنین این میوه با درد استخوان ها مقابله کرده و باعث سلامت استخوان ها می شود.

کم خونی زنان باردار را درمان می کند

مواد معدنی موجود در خرما برای زنان باردار که دچار کم خونی می شوند بسیار لازم و ضروری است. خوردن خرما در دوران بارداری نیاز بدن مادر را به آهن تامین و برطرف می کند. کم خونی دارای علائمی مانند رنگ پریدگی، لکه‌های سیاه، خستگی مفرط و تنبلی می باشد که با خرما رفع می شود.

خرما انرژی را تقویت می کند

خرما سرشار از قند می باشد که باعث افزایش انرژی می شود. خرما در بارداری برای تقویت سطح انرژی بدن لازم است. قند خرما باعث بالا رفتن قند خون نمی شود پس نگران این موضوع نباشید.

خرما فشار خون را تنظیم می کند

خرما سرشار از پتاسیم می باشد که برای سلامتی مفید است، پتاسیم برای حفظ تعادل آب و نمک در بدن می باشد، اگر فشار خون دارید می توانید خرما میل کنید، خوردن خرما برای تنظیم فشار خون بارداری مناسب است.

خرما به سلامت عضلات کمک می کند

کسانی که می خواهند در آینده باردار شوند نیازمند داشتن عضلات قوی می باشند، برای همین موضوع شما می توانید خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهید. یکی از فایده های خوردن خرما برای سلامتی وجود منیزیم می باشد. منیزیم باعث تقویت سلامت عضلات می شود.

خرما برای+۴۰ خاصییت زیادی است، یکی از خواص آن فولات می باشد که برای جنین مفید است. اگر می خواهید نقص خاصی در سیستم اسکلتی فرزند نباشد مادران باردار خرما مصرف کنند.

انعقاد خون خوب را حفظ می کند

خرما به دلیل داشتن ویتامین کا برای زنان باردار در بارداری مفید است، ویتامین کا در حفظ انعقاد خون و داشتن استخوان های سالم نقش مهمی دارد.

خرما برای وضع حمل خوب است

در مطالعاتی که صورت گرفته است چهار هفته قبل از زایمان شش عدد خرما مصرف کنید تا وضع حمل راحت و سالمی داشته باشید.

خونریزی بعد از زایمان را کاهش می دهد

زنانی که مستعد خونریزی بعد از زایمان هستند، نیاز بدنشان به فیبر بیشتر می شود، وجود خرما باعث کاهش خونریزی بعد از زایمان می شود.

خوراکی شیرین و سالمی است

خرما یک میوه خوشمزه و سرشار از مواد مغذی می باشد، اگر دلتان یک میوه سالم و شیرین و خوشمزه می خواهد حتما خرما را در رژیم خود اضافه کنید.

سرشار از فیبر است

روزانه می بایست حدود ۳۰ گرم فیبر مصرف کنید تا دستگاه گوارش شما سالم بماند. فیبر باعث پیشگیری از یبوست، گاز معده و نفخ می شود. شما می توانید با مصرف خرما نیازهای روزانه خود را به فیبر تامین کنید.

منبع مواد معدنی است

مصرف خرما به حفظ تعادل رژیم غذایی شما کمک می کند. این میوه دارای آهن و منیزیم می باشد. خرما به دلیل وجود کلسیم در آن سلامت استخوان ها را نیز تامین می کند.

خرما هیچ چربی ترانسی ندارد

یکی از فواید بی نظیر خرما چربی بدون ترانس آن می باشد که این میوه برای کنترل وزن ایده آل بسیار مناسب است.

چربی‌ها را تجزیه می کند

خرما دارای قدرت متلاشی کردن چربی ها را دارا می باشد، خرما به دلیل پتاسیم و سولفور باعث این کار می شود. این عمل باعث کاهش چربی های اضافی بدن می شود.

خرما باعث می‌شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید

فیبر موجود در خرما باعث می شود تا همیشه احساس سیری کنید، این موضوع باعث می شود تا سراغ غذاهای چرب نروید. خرما مملو از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که به داشتن یک رژیم کامل کمک می کند.