طرز تهیه اسلایس خرما و گردو ساده و خوشمزه و مقوی در فر

طرز تهیه اسلایس خرما

 

یکی از آیتم پذیرایی بسیار خوشمزه می باشد که شبیه کیک خرما و گردو می باشد و بسیار مقوی می باشد و می توانید به عنوان یک میان وعده سالم تهیه کنید. تنها عامل شیرینی این اسلایس فقط خرما می باشد پس با خیال راحت می توانید این دسر خوشمزه را میل کنید. خرما فواید زیادی برای بدن دارد که با خوردن این اسلایس ها می توانید از آن بهرمند شوید فوایدی همچون منبع غنی از فیبر، سرشار از آنتی اکسیدان، مفید برای زایمان راحت و بهبود سلامت مغز از ۵ خواص ثابت شده خرما می باشند شما می توانید اسلایس خرما را برای مهمانی و حتی عید نوروز و ماه رمضان تهیه کنید. امروز در پارسی دی اسلایس خرما و گردو در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

خرما۲۰۰ گرم
شکر قهوه ای۱ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
گردو۱/۲ پیمانه
کره۱۰ گرم
آب۱ پیمانه

مواد لازم برای تهیه خمیر اسلایس

کره۱۲۵ گرم
شکر۱۱۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد۲۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری

طرز تهیه اسلایس خرما و گردو در فر

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا پوست و هسته خرما را جدا کنید برای گرفتن پوست خرما کافی است چند دقیقه در آب در حال جوش بریزید سپس آبکش کنید تا پوستش به راحتی جدا شود سپس داخل یک قابلمه ریخته و به آن آب و شکر و پودر کاکائو و کره را افزوده سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و با پشت قاشق خرما ها را له کنید و مدام هم بزنید تا جایی که آب مواد میانی کشیده شود سپس در انتها گردو را نیز افزوده و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

کره و شکر را به مدت ۷ دقیقه با دور تند بزنید تا کره حجیم و کرم رنگ شود (حتما در حین هم زدن دور کاسه را با لیسک دورگیری کنید تا تمام کره هم بخورد) در ادامه تخم مرغ و وانیل را افزوده و ۳ دقیقه دیگر مجدد هم بزنید تا مواد حجیم و یکدست شوند.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه کار آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس تا جایی به مواد فوق اضافه کنید تا مانند خمیر جمع شود و ممکن است بسته به نوع آردهای مختلف کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت را در فریزر بگذارید تا سفت شود.

مرحله چهارم: تهیه اسلایس خرما

کف یک قالب ۲۰*۳۰ کاغذ روغنی انداخته و کمی روی کاغذ را چرب کنید حتما کاغذ روغنی را از قالب بزرگتر بگیرید تا مانند دسته بتوانید شیرینی را از قالب جدا کنید سپس یک قسمت خمیر را کف قالب پهن کنید و روی خمیر را با کمک وردنه کوچک صاف کنید سپس مواد خرما را روی خمیر پخش کنید و روی مواد خرما خمیر فریزر شده را رنده کنید و روی مواد پخش کنید.

مرحله پنجم: پخت اسلایس خرما

قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا خمیر پخته شود سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی شیرینی خنک شود سپس از قالب جدا کنید و کاغذ روغنی را جدا کرده و به اندازه دلخواه برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه اسلایس خرما و گردو

  1. در ظرف دربسته تا ۱ ماه قابل نگهداری در یخچال می باشد.
  2. فر یا توستر برقی ۲۰ درجه دما کمتر تنظیم شود.
  3. برای ایجاد طعم کاراملی در مواد خرما شکر استفاده شده است می توانید حذف یا با شکر سفید جایگزین کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه

  • yas ۲ سال پیش

    در قبل از دستور مینویسد تنها عامل شیرین این دستور خرما است با خیال راحت میل کنید بعد در دستور 115 گرم شکر لازم است !!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      برای تهیه خمیر اسلایس به 112 گرم شکر نیاز دارید که خیلی مقدار کمی می باشد

      پاسخ