طرز تهیه شوکو خرما ساده و خوشمزه با بیسکویت، گردو و شکلات

طرز تهیه شوکو خرما

 

یکی از انواع دسرها می باشد که با خرما تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مقوی است این دسر جذاب از خرما و کمی بیسکویت و شکلات تهیه می شود و اگر دوست دارید کم شیرین تر باشد شکلات روی آن را تلخ بریزید. خرما بسیار پر خاصیت است و می توانید با تهیه این دسر راحت و مقوی در کنارش از فواید خرما نیز بهرمند شوید. خرما باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از فشار خون و برای سلامت استخوان ها و سلامت مغز بسیار مفید است شما می توانید در هر قالبی که دوست دارید این شوکو خرما را تهیه کنید. امروز در پارسی دی شوکو خرما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گردو۵۰ گرم
خرما۱۲۵ گرم
کره۲۵ گرم
شیره خرما۳ ق غذا خوری
بیسکویت پودر شده۵۰ گرم
شکلات۱۰۰ گرم
دارچین و هلبه مقدار لازم

طرز تهیه شوکو خرما با بیسکویت، گردو و شکلات

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا گردو را کمی خرد کنید به اندازه که نه خیلی له و نه خیلی درشت باشد سپس داخل تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود سپس در ادامه خرما را که از قبل هسته آن را خارج کردید و کمی له کردید به همراه کره اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن شیره خرما

در ادامه مواد را هم بزنید تا کره ذوب شود و کم کم مواد یکدست شود سپس شیره خرما را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید و در انتها به آن کمی دارچین و هل اضافه کنید و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله سوم: افزودن بیسکویت

بیسکویت دلخواه را که می توانید از پتی پور یا ساقه طلایی استفاده کنید را داخل آسیاب بریزید و خرد کنید و یا داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بزنید تا پودر شود سپس به مواد خرما اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: افزودن شکلات

مواد شوکو خرما را داخل یک قالب کمربندی یا پیرکس که از قبل کاغذ روغنی انداختید بریزید حالا با پالت به خوبی مواد را صاف و یکدست کنید شکلات را که از قبل ذوب کردید اضافه کنید و روی مواد بریزید و سطح آن را کاملا صاف کنید حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد سپس از قالب خارج و برش بزنید و سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه شوکو خرما

  1. می توانید به جای شیره خرما از شیره انگور نیز استفاده کنید ولی طعم آن با شیره خرما محسوس است.
  2. می توانید از درصد دلخواه شکلات استفاده کنید اگر طعم شیرین دوست دارید از درصد شیرین و یا از شکلات تلخ استفاده کنید.
  3. بهتر است بیسکویت انتخابی روشن باشد تا دسر در انتها مانند تصویر دو رنگ شود.
  4. بجای کره می توانید از مارگارین استفاده کنید ولی طعم این دسر با کره بسیار خوشمزه تر می باشد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه