طرز تهیه حلوای کرمدار مناسب برای مراسم ختم و نذری

حلوای کرمدار

 

حلوا ها را می توانید در طعم ها و مزه های مختلف  تهیه کنید ولی این بار قرار است به یک روش فوق العاده مجلسی و شیک به شما یک حلوا یاد دهیم. این حلوا از دو بخش تشکیل می شود یعنی شما باید ابتدا یک حلوای ساده تهیه کنید و در کنار ان کرم را تهیه کنید و رول کنید و برش بزنید و داخل سینی سرو قرار دهید و به دلخواه از گل محمدی یا شکلات ذوب شده استفاده کنید و این حلوا را تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوای کرمدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سنگک۳ پیمانه
روغن جامد۲ پیمانه
شکر۳ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
گلاب۱/۲ پیمانه
آب۳ پیمانه
زعفران سائیده شده۱ ق مربا خوری

مواد لازم برای کرم حلوا

آرد۲۵ گرم
نشاسته ذرت۱۰ گرم
شکرنصف پیمانه
شیر۱ لیوان
وانیلیک چهارم ق چ
خامه صبحانه۱ ق غ پر

طزر تهیه حلوای کرمدار

مرحله اول: تهیه شربت حلوا

برای تهیه حلوا، ابتدا شربت را تهیه کنید. برای این کار، آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر کاملاً ذوب شود. سپس قابلمه را روی شعله قرار دهید تا دانه‌های شکر به خوبی حل شوند. برای این مرحله، نیازی به غلیظ شدن شربت نیست؛ همین‌طور که شکر ذوب می‌شود، زعفران را به شربت اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس بعد از چند دقیقه، گاز را خاموش کنید و قابلمه حاوی شربت را کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

پس از تهیه شربت، در ادامه روغن جامد را داخل یک قابلمه بریزید و شعله گاز را به حداقل کاهش دهید تا روغن ذوب شود. سپس آرد سنگک الک شده را به روغن اضافه کنید و شروع به سرخ کردن آرد درون روغن جامد کنید. در این مرحله، مدام هم بزنید تا بوی خوشی ایجاد شود و زمانی که دانه‌ های آرد کمی قهوه‌ای رنگ می‌شوند و دانه‌های سفید درون روغن دیده نمی‌شوند، قابلمه را از کنار شعله بردارید.

مرحله سوم: تهیه حلوا

در ادامه، شربت تهیه شده را به آرامی به حلوا سرخ شده بریزید و کمی حلوا گلوله می‌شود. اگر آرد را به خوبی سرخ کرده باشید، نگران نباشید، به راحتی باز می‌شود. آرد را هم بزنید تا کم کم خودش را بگیرد. سپس در ادامه، کره و روغن مایع و گلاب را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب اضافه مواد کشیده شود و بعد حلوا را گهواره کنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم مخصوص

آرد، نشاسته ذرت و شکر را کاملا با هم مخلوط کنید. به آرامی شیر سرد را به مواد اضافه کنید و بعد از یکدست شدن، روی حرارت را ملایم قرار دهید. با قاشق همه مواد را مخلوط کنید تا حلوا غلیظ و لطیف باشد و رد قاشق روی کرم بموند. اکنون از روی حرارت کرم را برداشته و خامه را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا کرم یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه حلوای کرمدار

حالا حلوا را روی نایلون به شکل مستطیل و به قطر نیم سانتی‌متر باز کنید. کرم آماده را که کمی خنک شده، روی حلوا پهن کنید. حلوا را با کمک نایلون رول کنید و برای مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کرم و حلوا خودشان را بگیرند. سپس با کمک چاقوی تیز و نازک حلوا را برش زده و به دلخواه آن را تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوای کرمدار

  1. می توانید به دلخواه از حلوا زعفرانی یا هویج استفاده کنید.
  2. دقت کنید کرم باید روی حرارت ملایم تفت بخورد و غلیظ شود تا بوی خامی مواد گرفته شود.
  3. استفاده از سه نوع روغن در حلوا باعث لطیف شدن آن می شود.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه