طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم با پیمانه برای 50 نفر

طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم

 

حلوا یکی از دسر های بسیار سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید برای عصرانه یا میان وعده یا در ایام ماه مبارک رمضان تهیه کنید ولی یکی از کاربرد های حلوا استفاده در مراسم های مذهبی و ختم ها می باشد یا می توانید در ایام مختلف تهیه کنید و برای سر مزار ببرید. این حلوا بافت بسیار لطیفی دارد و برای این که رنگ آن تیره شود باید کمی حوصله به خرج دهید و این حلوا را حتما با آرد سنگک تهیه کنید تا فوق العاده خوشمزه تر شود و برای سرو می توانید داخل کاسه های کوچک های یا تارت قرار دهید و به راحتی قابل ماسوره زده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی

 

مواد لازم

آرد سنگک (سبوسدار)۶ لیوان
روغن حیوانی یا جامد۲ لیوان
آب۵ لیوان
شکر۳ لیوان
گلاب۱ لیوان
زعفران آسیاب شده۲ ق چای خوری
پودر هل۱ ق چای خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زنجبیلی

 

طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم و سر مراز

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا برای تهیه این حلوا باید شربت تهیه کنید برای این کار آب و شکر و زعفران و هل را داخل قابلمه ریخته و کمی هم بزنید تا شکر حل شود و بعد روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و شکر فقط حل شود و در انتها گلاب را اضافه کنید و از روی حررات بردارید دقت کنید شهد نیازی نیست به غلظت برسد همین که شکر حل شود کافی است.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه آرد را الک کنید و به مدت ۱ با حرارت خیلی کم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود دقت کنید نباید آرد بسوزد و حرارت باید کم باشد وقتی رنگ آن نخودی شد از تابه خارج کنید و الک کنید و مجدد به تابه برگردانید.

مرحله سوم: افزودن روغن

در ادامه باید روغن را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود حالا رنگ حلوا بستگی ه سلیقه شما دارد اگر دوست دارید حلوای تیره تری داشته باشید باید حلوا را کمی با روغن سرخ کنید تا آرد داخل روغن کمی سرخ شود.

مرحله چهارم: افزودن شربت

در ادامه باید حرارت را خیلی کم کنید و شهد را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و سریع هم بزنید تا آب اضافه حلوا کشیده شود و حلوا خودش را بگیرد و زمانی که دو دسته تابه را می گیرید حلوا به روغن افتاده و به راحتی گهوار شود، سپس داخل ظرف های سرو ریخته و یا می توانید با قیف به راحتی شکل بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید

 

فوت و فن های دستور پخت حلوا برای مراسم ختم

  1. اگر دوست دارید حلوای تیره داشته باشید مدت زمان بیشتری آرد را تفت دهید و سرخ کنید و اگر دوست دارید حلواتون قهوه ای روشن باشد زمان کمتری آرد سرخ کنید.
  2. می توانید بجای پودر هل از عرق هل نیز استفاده کنید.
  3. می توانید بجای ۲ لیوان روغن به نسبت با روغن مایع و کره نیز استفاده کنید تا بافت حلوا نرمتر باشد.
  4. اگر شهد بحوشد و غلیظ شود حلوای شما خشک می شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوای شیر کشدار

از
2
دیدگاه