طرز تهیه شیرینی لیمویی ترک دار بسیار خوش عطر و مزه

طرز تهیه شیرینی لیمویی

 

یکی از خوش عطرترین شیرینی ها می باشد که در سراسر دنیا تهیه می شود و به دلیل بافت و مزه آن بسیار محبوب است. شیرینی لیمویی عطر و مزه متفاوتی نسبت به سایر شیرینی ها دارد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را برای ایام عید و یا دورهمی خود تهیه کنید و به شکل دلخواه کاتر بزنید و یا می توانید مانند شیرینی مربایی با کرم لیمویی یا مربا این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. اگر طعم و مزه لیمو را دوست دارید می توانید این شیرینی خوشمزه را در لیست شیرینی های مورد علاقه خود جای دهید. امروز در پارسی دی شیرینی لیمویی ترک دار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
شکر۲ ق غذا خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
وانیل۵ گرم
بیکینگ پودر۱۰ گرم
لیموترش۱ عدد
پوست رنده لیموترش۱.۵ ق غذا خوری
پودر قند۵ ق غذا خوری
آرد۲.۵ پیمانه

طرز تهیه شیرینی لیموی خانگی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را از یخچال خارج کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. لیموترش از وسط به دو نیم کنید و آب یک نیم لیمو را بگیرد. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه پوست لیموترش و وانیل و پودر قند داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود سپس در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید برای هم زدن می توانید از هم زن دستی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی لیمویی خانگی

حالا نوبت افزودن آرد است به تدریج شروع به افزودن آرد کنید تا مانند خمیر جمع شود خمیر کمی چسبنده می باشد ولی اگر چسبندگی خمیر خیلی زیاد بود و نمی توانستید گلوله کنید مقداری آرد بریزید.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی لیمویی ترک دار

دست های خود را کمی چرب کنید از خمیر به اندازه گلوله های به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید سپس در پودر قند بغلطانید و در سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداختید قرار دهید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی لیمویی خانگی

سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا شیرینی پخته و ترک بخورد سپس بعد از خنک شدن از روی کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی لیمویی خانگی ترک دار

  1. می توانید به دلخواه نوک ق چای خوری رنگ زرد به مایه شیرینی بزنید تا رنگ خوبی داشته باشد.
  2. برای رنده پوست لیمو قسمت سفید رنگ را نباید رنده کنید زیرا مزه تلخی به شیرینی خواهد داد.
  3. می توانید خمیر را بین دو نایلون با وردنه باز کنید و کاتر بزنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه