طرز تهیه کوفته جعفری ساده و خوش عطر و مزه با گوشت و برنج

طرز تهیه کوفته جعفری

 

یکی از انواع کوفته ها می باشد که سبزی خوشمزه و همه فن حریف جعفری در آن استفاده می شود و طعمی کاملا متفاوت با کوفته می دهد شما می توانید این کوفته را در سایز های مختلف همراه با نان تازه یا پلو سرو کنید که بنا به سلیقه خود می توانید آن را بپزید و در طعم و مزه های کوفته های خود تغییر ایجاد کنید. جعفری یک گیاه گلدار است که برای منطقه مدیترانه می باشد و بسیار پر فایده و پر خواص است تا جایی که یونانیان جعفری را یک گیاه مقدس می دانستند  اما جعفری دارای سه نوع می باشد که شامل برگ مجعد، برگ صاف یا تخت و هامبورگ از نوع های مختلف جعفری هستند اما خواص جعفری برای سلامت قلب و تقویت استخوان، کمک به درمان کم خونی، درمان اسهال و بهبود هضم غذا و … می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته جعفری با گوشت و برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
جعفری۲ دسته
برنج۲/۳ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
رب۳ ق غذا خوری
آبلیموبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته جعفری با گوشت و برنج

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا جعفری را پاک کنید و بشورید سپس بعد از خشک شدن آن را ساطوری ریز خرد کنید در ادامه برنج را با کمی نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید و کمی زنده تر از همیشه بردارید نباید خیلی شل باشد وگرنه کوفته شما شل و وا رفته می شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت داخل یک کاسه بریزید سپس به آن تخم مرغ و برنج و جعفری و ادویه ها را اضافه کنید و حالا به مهم ترین مرحله تهیه کوفته می رسیم باید کوفته را حسابی ورز دهید می توانید از استند میکسر استفاده کنید و یا ۲۰ بار مخلوط ورز خورده را به داخل کاسه بکوبید تا حسابی منسجم شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کوفته جعفری

در ادامه از مواد منسجم شده به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید سپس برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید ولی اگر زمان کافی ندارید می توانید همان لحظه به همراه کمی روغن هر دو طرف کوفته را سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله چهارم: تهیه سس

وقتی کوفته ها در حال سرخ شدن هستند پیاز دیگر را نگینی ریز خرد کنید و با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود سپس رب اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی آب و آبلیمو برای خوشمزه شدن کوفته ها اضافه کنید و بگذارید کمی بجوش بیاد.

مرحله پنجم: تهیه کوفته جعفری

حالا سس غلیظ شده را به کوفته ها اضافه کنید و درب تابه یا قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا کم کم سس به خورد کوفته ها برود و غلیظ شود در انتها نمک سس را تست کنید و به همراه نان یا پلو سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کوفته جعفری

  1. ورز دادن مهم ترین عامل وا نرفتن کوفته می باشد.
  2. میزان جعفری را می توانید کم و زیاد کنید.
  3. به دلخواه کمی جعفری خرد شده داخل سس بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوفته جعفری ساده و خوش عطر و مزه با گوشت و برنج
5 (100%) 1 votes