طرز تهیه لازانیای سبزیجات رژیمی خوشمزه و مجلسی با سس بشامل

طرز تهیه لازانیای سبزیجات

 

یک غذای گیاهی برای گیاه خواران و کسانی است که طعم و مزه گوشت را دوست ندارند، شما برای تهیه لازانیای سبزیجات می توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید از بادمجان، کدوسبز، فلفل دلمه و … شما به راحتی می توانید برای تهیه این لازانیا از سبزیجات فصل استفاده کنید. شاید همیشه وقتی سراغ لازانیا می روید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد گوشت چرخ کرده است ولی لازانیا با انواع موادهای مختلفی تهیه می شوند که در ایران کمتر استفاده می شود شما با کمتر مصرف کردن گوشت قرمز و جایگزین آن با سبزیجات سالم تر زندگی کنید. مثل همه لازانیاها برای این غذا هم از سس بشامل استفاده می شود و برای سبزیجات هر کدام از مواد را که دوست نداشتید حذف و موارد دلخواه خود را جایگزین کنید. امروز در پارسی دی لازانیای سبزیجات رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ورقه لازانیا۱ بسته
هویج۳ عدد
برگ اسفناج۱۷۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
کدو سبز۱ عدد
فلفل دلمه قرمز۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل لازانیا

کره۵۰ گرم
آرد۲ ق غذا خوری
شیر۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای سبزیجات با سس بشامل

مرحله اول : آماده سازی مواد

برگ های اسفناج را بشورید و خرد کنید نیاز به ساطوری کردن نمی باشد. تمام سبزیجات گفته شده را بشورید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم : تهیه مواد سبزیجات

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را که از قبل نگینی خرد کردید با کمی زردچوبه و فلفل سیاه داخل تابه تفت می دهید تا سبک شود سپس رنده شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود و هویج خرد شده را به همراه کدو و فلفل دلمه اضافه کنید و برای ۵ الی ۶ دقیقه مواد را روی حرارت تفت دهید و در انتها اسفناج خرد شده را افزوده و تفت داده تا اسفناج با حرارت متوسط پخته شود تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : تهیه سس بشامل

داخل یک تابه کره را ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود شیر را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا گوله ها آرد داخل شیر حل شود در انتها کمی نمک و فلفل سیاه به سس بشامل بزنید.

مرحله چهارم : آماده سازی ورقه های لازانیا

شما اگر از لازانیا پیش پخت استفاده می کنید (روی جعبه نوشته شده است) نیاز به جوشاندن ورقه ها ندارید و فقط آب جوش را داخل یک ظرف ریخته و ورقه ها داخل آن قرار دهید تا نرم شوند سپس آبکش کنید اما اگر از این نوع لازانیا استفاده نمی کنید داخل یک قابلمه آب ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد مقداری روغن و نمک داخل آب در حال جوش بریزید و ورقه ها را داخل قابلمه ریخته پس از نرم شدن آبکش کنید.

مرحله پنجم : پخت لازانیای سبزیجات

فر را روشن کنید تا گرم شود. یک ظرف انتخاب کنید (پیرکس یا سرامیکی) کف آن را کمی سس بشامل ریخته سپس یک لایه ورقه های لازانیا قرار دهید و روی ورقه های را باقلمو یا قاشق سس بشامل و پنیر پیتزا ریخته و روی آن از مواد بریزید این مراحل را تکرار کنید و لایه به لایه مواد را اضافه کنید تا تمام شود سپس در انتها باید ورقه لازانیا بماند تا روی آن را با سس بشامل و پنیر پیتزا کاور کنید و داخل فر گرم شده بمدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب و ورقه های پخته شوند روی سطح لازانیا را می توانید چند دقیقه گریل کنید تا طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لازانیای سبزیجات

  1. وقتی لازانیا را از فر خارج می کنید بگذارید از حرارت بیفتد سپس برش بزنید زیرا داغ برش زدن لازانیا باعث از هم ریختن لایه ها می شود.
  2. می توانید پنیر را حذف کنید تا لازانیا رژیمی داشته باشید.
  3. تا حد امکان برای تهیه مواد میانی لازانیا از روغن کمتری استفاده کنید.
  4. پیاز را خیلی ریز خرد کنید می توانید رنده بزنید.
  5. می توانید قبل از قرار دادن لازانیا سبزیجات داخل فر روی آن آب اسپری کنید تا سطح آن خشک نشود.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه