طرز تهیه لازانیا بوقلمون خوشمزه و سالم با قارچ و سس بشامل

طرز تهیه لازانیای بوقلمون

 

یکی از انواع لازانیا می باشد که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و برای کسانی که از گوشت بوقلمون استفاده می کنند مناسب می باشد. گوشت بوقلمون در اروپا بسیار محبوب است و ۱۱ برابر ایران مصرف دارد و بسته به نوع پرورشی بودن در دو نوع سفید و قرمز پیدا می شود و در هنگام پخت حجم خود را از دست نمی دهد و به آن گوشت معجزه می گویند زیرا خواص زیادی دارد از جمله مفید برای بیماران دیایتی که سطح قند و خون را کنترل می کنند، برای بهبود عملکرد روده نیز بسیار مفید است، کمک به کاهش کم خوابی، مفید در دوران بارداری، کمک به کاهش وزن و … هزاران خواص خوب دیگر که می توانید جایگزین گوشت کنید. امروز در پارسی دی لازانیا بوقلمون با قارچ و سس بشامل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لازانیا۱ بسته
بوقلمون پخته شده۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
ذرت۲ ق غذا خوری
نخود۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیربه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

شیر۱ پیمانه
آرد۱ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری

طرز تهیه لازانیا با گوشت بوقلمون، قارچ و سس بشامل

مرحله اول: آماده سازی بوقلمون

ابتدا باید بوقلمون را بپزید شما می توانید آن را چرخ کنید و به مواد لازانیا اضافه کنید و یا می توانید مانند پختن مرغ با یک پیاز و کمی ادویه و نمک و برگ بو بگذارید تا پخته شود سپس ریش ریش یا به اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سبزیجات

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس قارچ و نخود و ذرت را اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا سرخ شوند و آب قارچ ها کشیده شود.

مرحله سوم: افزودن گوشت بوقلمون

در ادامه گوشت بوقلمون را به مواد فوق اضافه کنید و به همراه آن تمام ادویه ها را اضافه کنید و با مواد خوب سرخ کنید و از روی حرارت بردارید تا باقی مراحل را انجام دهید.

مرحله چهارم: تهیه سس بشامل

در ادامه کره را داخل تابه ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس در ادامه شیر در دمای محیط گرفته شده را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و بعد از غلیظ شدن کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: آماده سازی لازانیا

در ادامه داخل قابلمه آب ریخته تا جوش بیاد سپس ورقه های لازانیا را داخل آب در حال جوش ریخته و بگذارید تا نرم شود سپس آبکش کنید و کف ظرف پیرکس را کمی چرب کنید و یک لایه ورقه لازانیا قرار دهید و مقداری پنیر و سس بشامل روی ورقه های لازانیا بریزید و بعد مواد گوشت بوقلمون را بریزید.

مرحله ششم: پخت لازانیا بوقلمون

در ادامه همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود و در لایه آخر ورقه لازانیا را قرار دهید و روی آن سس بشامل و پنیر پیتزا بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود و بعد از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لازانیا با گوشت بوقلمون

  1. می توانید از کمی سیر نیز در تهیه مواد میانی لازانیا استفاده کنید.
  2. اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها گریل را روشن کنید تا روی لازانیا طلایی شود.
  3. می توانید در توستر و یا سولاردم نیز این لازانیای بوقلمون را تهیه کنید.
  4. اگر زمانی که لازانیا داغ است برش بزنید لایه ها از هم می پاشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لازانیا بوقلمون خوشمزه و سالم با قارچ و سس بشامل
5 (100%) 1 votes