طرز تهیه لازانیا با سوسیس و قارچ خوشمزه با دستور پخت آسان

طرز تهیه لازانیا سوسیس

 

یکی از انواع لازانیا ها می باشد ولی برای دوست دارن سوسیس که بسیار محبوب است. لازانیا ها از پرطرفدارترین غذاها از خانواده پاستاها می باشند. شاید کمتر کسی باشد که طعم و مزه لازانیا را دوست نداشته باشد. شاید برعکس عقاید همه مردم بر اینکه لازانیا یک غذایی ایتالیایی می باشد اشتباه است زیرا لازانیا توسط روم و یونان کشف شده و به شکل امروزی در آمده است. لازانیا ها خمیر هایی هستند که در آب جوش گذاشته و نرم می شوند و مابین آنها انواع مواد گوشتی یا مرغی اضافه می شود. لازانیا سوسیس نیاز به مواد گوشتی یا مرغی ندارد شما با تهیه سوسیس دلخواه از برند مورد علاقه خود می توانید یک لازانیا سوسیس بسیار خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی لازانیا سوسیس و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سوسیس۵ عدد
لازانیا۱ بسته
قارچ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر و ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا سوسیس و قارچ

مرحله اول : آماده سازی

سوسیس را رنده درشت بزنید و یا می توانید به صورت نگینی ریز خرد کنید. قارچ ها را شسته و قسمت های سیاه رنگ را بگیرید سپس اسلایس کنید و ۱ ق غذا خوری آبلیمو روی قارچ ها ریخته تا سیاه نشوند.

مرحله دوم : تهیه مواد میانی لازانیا

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را نگینی ریز خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود سپس سیر را افزوده و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود در ادامه سوسیس رنده شده را به همراه قارچ ها اضافه کرده و با افزودن هر کدام تفت می دهیم تا مواد کاملا از خامی در بیاد در انتها رب را به همراه ادویه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : آماده سازی ورقه های لازانیا

یک قابلمه آب بگذارید تا به جوش بیاد و مقداری نمک و روغن داخلش ریخته وقتی قل خورد ورقه های لازانیا را داخل آب ریخته تا نرم شوند سپس آبکش کنید. اگر از لازانیا پیش پخت استفاده می کنید مانند دستور نوشته شده در جعبه نیاز به جوشاندن آب نیست فقط در آب جوش بگذارید تا نرم شود.

مرحله چهارم : تهیه لازانیا سوسیس

کف ظرف پیرکس را با قلمو کمی چرب کنید سپس چند ورقه لازانیا کف ظرف گذاشته تا کاملا ظرف پوشش بدهد سپس روی ورقه پنیر ریخته و روی پنیر از مواد میانی سوسیس بریزید و مجدد پنیر ریخته این لایه ها را تکرار کنید تا ظرف پر و مواد تمام شود در انتها روی ورقه های لازانیا پنیر پیتزا بریزید تا کاملا ورقه ها را با پنیر سفید پوش کنید.

مرحله پنجم : پخت لازانیا سوسیس

فر را از قبل گرم کنید سپس ظرف لازانیا را در فر قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ و زمان ۲۰ دقیقه تنظیم کنید تا وقتی که پنیر ذوب شود سپس روی لازانیا را ۳ الی ۴ دقیقه گریل کنید تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. لازانیا سوسیس ما حاضر است از فر خارج کنید و صبر کنی کمی خنک شود سپس برش بزنید این کار باعث می شود لایه ها لازانیا از هم نپاشد.

فوت و فن های دستور پخت لازانیا سوسیس

  1. وقتی پنیر ذوب شد زمان پخت تمام است بیش از حد نگه نداشتن لازانیا در فر باعث خشکی ورقه می شود.
  2. می توانید رب را حذف کنید.
  3. می توانید برای اینک ورقه ها نرم شوند سس بشامل تهیه کنید و در بین لایه ها استفاده کنید.
  4. از کمی گوشت چرخ کرده نیز می توانید برای مواد میانی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
16
دیدگاه