طرز تهیه کیک کارپاتکا لهستانی دلچسب و مجلسی با پودینگ مخصوص

دستور پخت کیک کارپاتکا

طرز تهیه کیک کارپاتکا

 

کیک کارپاتکا یک کیک لهستانی معروف است که بسیار خوشمزه و جذاب است. به دلیل شباهت این کیک به کوهای کارپات به این اسم نام گذاری شده است. درست کردن این کیک پیشنهاد ویژه برای علاقه مندان به نان خامه ای می باشد که شباهت زیادی به نان خامه ای دارد ولی کمی متفاوت تر پخت می شود. طرز تهیه بسیار راحت و آسانی دارد و در زمان کوتاه آماده می شود و مناسب برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه کیک کارپاتکا را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ کیک کارپاتکا لهستانی

  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۶۰ گرم
  • شیر ۶۰۰ گرم
  • وانیل ۵ گرم

مواد لازم برای کیک

  • آرد سفید ۸۰ گرم
  • بکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر ۶۵ گرم
  • آب  ۶۵ گرم
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک کارپاتکا با پودینگ مخصوص

مرحله اول: آماده سازی پودینگ

شیر را ولرم کنید. در ظرف مناسب ۳ عدد زرده تخم مرغ را با همزن دستی هم بزنید. سپس پودر قند را داخل ظرف الک کنید و خوب هم بزنید. سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید و وانیل را به مواد اضافه کنید. شیر ولرم را به مواد اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا تخم مرغ ها سفت نشوند.سپس مواد را در قابلمه مناسب و روی حرارت ملایم قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا غلیظ شود و خودش را بگیرد. سپس پودینگ را در کاسه مناسب بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید. سلفون با سطح پودینگ در تماس باشد.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

در این مرحله کره را داخل قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس نمک را به آن اضافه کنید. شیر و آب را به کره اضافه کنید و بگذارید روی حرارت تا ذوب شود و باهم مخلوط شود. بعد از اینکه اولین قل را زد آرد سفید الک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس بیکینگ پود را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا پخته شود. برای ۲۰ دقیقه زمان دهید و هم بزنید. خمیر را با قاشق باز بسته کنید تا کاملا پخته شود. سپس در کاسه دیگر بریزید و روی خمیر فشار دهید تا کاملا خنک شود. تخم مرغ های به دمای محیط رسیده را در ۳ مرحله با همزن برقی هم بزنید تا خمیر چسبناک شود. سپس خمیر را داخل قیف بریزید.

مرحله سوم: ریختن مواد در قالب

۲ عدد قالب مناسب به ارتفاع ۱۸ سانت را چرب کنید و داخل آن را کاغذ روغنی بی اندازید. خمیر را داخل قیف ریخته و به صورت دایره ای در کف قالب بریزید تا به مرکز دایره برسید و آخر خمیر را به صورت نامرتب بریزید تا زمانی که پف کرد نان پستی و بلندی داشته باشد. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا روی آن طلایی شود. بعد از پخته شدن از فر خارج کنید و روی پنجره خنک کننده بزارید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس کیک را از داخل قالب خارج کنید و کاغذ دور را آن را بردارید.

مرحله چهارم : آماده سازی کیک

کره را به همراه با شکر با همزن برقی هم بزنید و پودینگ را اضافه کنید و هم بزنید.. داخل رینگ فلزی طلق بکشید و یکی از نان ها را درون رینگ قرار دهید. سپس مواد را روی یک نان ریخته و نان دیگر را روی مواد قرار دهید و کیک را به مدت ۳ تا ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک کارپاتکا دلچسب و مجلسی

  1. زمانی که خمیر در فر است به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید.
  2. داغ زدن خمیر خیلی مهم می باشد. به درستی انجام  دهید که نان خمیر نشود و آب اضافی آن تبخیر شود.
  3. کف قالب رو حتما چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید و حتما روی کاغذ را هم چرب کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه