طرز تهیه کیک ماگما شکلاتی خانگی ساده و خوشمزه با پودینگ

طرز تهیه ماگما کیک

 

کیکی است مرطوب و بسیار خوشمزه که نه تنها از خوردن آن لذت می برید بلکه می تواند گزینه ای عالی برای پذیرایی عصر باشد. کیک ماگما اصالتی ترکیه ای دارد که از تلفیق کیک شکلاتی و نوعی پودینگ تهیه می شود که بافتی مخملی به این کیک داده و بعد از برش ظاهر زیبایی دارد. فقط نکته ای مهم که در پخت این کیک باید رعایت کرد این است که این کیک بعد از پخت باید ۵ ساعت در یخچال قرار بگیرد تا پودینگ کاملا سفت شود و قابل برش زدن شود. امروز در پارسی دی کیک ماگما شکلاتی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیرنصف پیمانه
روغننصف پیمانه
وانیل۱/۲ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای پودینگ

شیر۲ لیوان
شکر۸ قاشق غذا خوری
کره۲ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
نشاسته۳ قاشق غذا خوری
گلاب۱ استکان
وانیل۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ماگما شکلاتی خانگی

مرحله اول: آماده سازی پودینگ

ابتدا شیر، نشاسته، شکر و آرد را داخل شیر جوشی ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم و مدام مخلوط می کنیم تا شبیه به یک فرنی شود در این مرحله گلاب و وانیل را می افزاییم و مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم درب آن را می گذاریم تا زمانیکه مواد کیک آماده شود و رویه نبندد.

مرحله دوم: آماده خمیر کیک

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل به مدت ۷ دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا رنگ آن روشن و حجمش دو برابر شود سپس شیر و روغن را افزوده و فقط در حد مخلوط شدن با همزن می زنیم. در این مرحله مواد خشک که شامل آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر می شود را با هم مخلوط کرده و به تدریج به باقی مواد می افزاییم و مخلوط می کنیم. حالا مواد کیک آماده است.

مرحله سوم: پخت کیک

در این مرحله قالب کیک را با روغن چرب کرده و آرد پاشی می کنیم  و نیمی از مواد کیک را داخل قالب می ریزیم سطح کار را صاف کرده و پودینگ را به آرامی روی مواد کیک ریخته سطح آن را صاف می کنیم و با باقیمانده مایع کیک روی پودینگ را می پوشانیم (در صورت دلخواه یک موز برش خورده را روی سطح کار قرار دهید که کاملا دلخواه است)

مرحله چهارم: طریقه سرو کیک

کیک را داخل فر گرم شده با ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ دقیقه بپزید بعد از گذشت این زمان کیک را از قالب خارج کرده و اجازه دهید از حرارت بیفتد و ۵ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از گذشت این زمان به همراه یک چای نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت کیک ماگما

  1. حتما این زمان را به کیک استراحت دهید تا در زمان برش رنگ کیک و پودینگ مخلوط نشوند.
  2. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه تست پختگی کیک را با خلال چوبی انجام دهید تا کیک شما به اندازه بپزد.
  3. بعد از مخلوط کردن مواد خشک ۳ مرتبه با هم الک کنید به کیفیت کیک شما بسیار کمک می کند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک ماگما شکلاتی خانگی ساده و خوشمزه با پودینگ
5 (100%) 3 votes