طرز تهیه کیک برگردون گردو ساده و دلچسب با پف زیاد به همراه سیروپ مخصوص

طرز تهیه کیک برگردان گردو

 

یکی از کیک های بسیار خوشمزه و آسان  می باشد که به دلیل وجود گردو در این کیک بسیار لذیذ است و برای یک عصرانه دوستانه پیشنهاد بسیار خوبی است. کیک برگردون گردو در سه مرحله تهیه می شود که به طور کامل به شما آموزش داده می شود. کیک برگردون گردو یک کیک ساده با طعم معمولی نمی باشد زیرا به دلیل وجود سیروپ کیک، یک طعم متفاوت و عالی دارد. شما به دلخواه می توانید این کیک را در قالب های مخلتف تهیه کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه کیک برگردون گردو را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر سفید۱ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
ماست پر چرب۱/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ف غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سیروپ کیک

شکر قهوه ای۱/۲ پیمانه
شکر سفید۱/۲ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
نمک و وانیلبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه رویه کیک برگردون گردو

گردو خرد شده۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای۱/۲ پیمانه
نمک۱ پنس

طرز تهیه کیک قابلمه ای شکلاتی اسفنجی ساده و خوشمزه بدون فر

طرز تهیه کیک برگردون گردو

مرحله اول: آماده سازی سیروپ کیک

ابتدا در یک قابلمه مناسب شکر سفید و قهوه ای را همراه با آب، نمک و وانیل یریزید و مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا باهم ترکیب شود و شکر ها آب شود و با مواد حل شود. اجازه دهید مخلوط بجوشد و هم بزنید بعد از چند بار قل زدن شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی رویه کیک

شکر، کره و نمک را همراه با گردو ها داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کره ذوب شود و شکر ها کاملا حل شودو مواد کاملا یکدست شود سپس قالب مورد نظر را انتخاب کنید و مواد درست شده را داخل قالب قسمت وسط  آن بریزید.

مرحله سوم : آماده سازی کیک

فر را در دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. تخم مرغ ها را در دمای محیط بگذارید. در کاسه مناسب تخم مرغ را با همزن برقی خوب هم بزنید تا کف کند سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ مواد کرمی شود. به ترتیب روغن، شیر و ماست را اضافه کنید و مواد را باهم با همزن دستی به آرامی مخلوط کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک برگردان گردو

سپس در کاسه ای آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و ۲ بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود و یکدست شود. قالب فر را بردارید سپس خمیر را داخل قالب و روی رویه کیک بریزید. قالب را داخل فر در دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید. بعد از پخته شدن کیک را از قالب خارج کنید و روی توری خنک کننده برگردونید. بعد خنک شدن کیک را داخل ظرف مناسب بزارید و روی کیک را شکلات شیری یا سفید بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک برگردون گردو

  1. می توانید از آجیل های دیگر به جای گردو استفاده کنید.
  2. می توانید شکر خود کیک را در صورت تمایل حذف کنید تا کم شیرین باشد.
  3. می توانید از سیروب های آماده کارامل و عسل به جای سیروب دست ساز استفاده کنید.
  4. اگر شکر قهوه ای در دسترس ندارید می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه