طرز تهیه کیک مرمرین شکلاتی وانیلی مجلسی و دلچسب مرحله به مرحله

کیک مرمرین

 

این کیک که از رگه های شکلاتی و وانیلی تهیه می شود اصالت این کیک برای آلمان می باشد. اولین دستور آشپزی کیک مرمرین در سال ۱۸۶۶ در کتاب آشپزی مالیندا راسل آمده است که از کیک های محبوب به شمار می آید شما برای تهیه این کیک می توانید هم از قالب گرد و هم قالب لوف استفاده کنید. رکورد بزرگترین کیک مرمرین مربوط به سال ۲۰۱۷ در عربستان می باشد که یک کیک ۷۳۲ کیلوگرمی تهیه شد. برای تهیه کیک مرمرین حتما از آرد شیرینی پزی استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و بهتر است همه مواد را قبل شروع کار در دمای محیط گذاشته تا هم دما شود. امروز در پارسی دی کیک مرمرین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آرد شیرینی پزی۲ پیمانه + ۱/۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر۲ پیمانه
وانیل۱ ق چای خوری
روغن مایع۲/۳ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
شیر اضافی۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک مرمری شکلاتی وانیلی

مرحله اول : هم زدن شکر

شکر و روغن مایع را داخل کاسه همزن ریخته و بمدت ۶ دقیقه خوب بزنید تا کرم رنگ شود و مانند خامه سبک شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به شکر و روغن اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را نیز اضافه کنید سپس مجدد همزن را روشن کرده و هم بزنید تا مواد سبک و پفکی شود.

مرحله دوم : افزودن آرد

شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر را از قبل خوب مخلوط کرده و سه بار الک کنید تا سبک شود و طی دو مرحله اضافه کنید و هم بزنید. نیاز به استفاده از همزن نمی باشد با لیسک به صورت دورانی خوب هم بزنید.

مرحله سوم : دو رنگ کردن کیک

مواد کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید به یک قسمت پودر کاکائو را اضافه کنید و به قسمت دیگر ۱/۲ شیر اضافی را بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم : تهیه کیک مرمری

قالب را از قبل با کره خوب چرب کنید اگر از قالب تفلون استفاده می کنید نیاز به چرب کردن زیاد ندارد. ابتدا با ملاقه یک قسمت ساده بریزید و روی آن با ملاقه دیگر قسمت کاکائویی،  همینطور لایه ها را روی هم بریزید سپس با خلال دندان کمی موج روی کیک ایجاد کنید به صورت نامرتب سپس قالب را یکبار به سطح بکوبید.

مرحله پنجم : پخت کیک مرمری

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه ۱۵ دقیقه گرم کنید سپس قالب کیک را داخل فر قرار دهید و بمدت تقریبی ۵۰ الی ۴۵ دقیقه بگذارید در دمای ۱۸۰ درجه بپزد حتما با خلال دندان کیک را چک کنید. پس از پخت از قالب خارج کنید و به دلخواه برش بزنید و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک مرمرین

  1. برای رنگ قهوه ای بیشتر می توانید از شکر قهوه ای استفاده کنید.
  2. به جای روغن می توانید از کره استفاده کنید.
  3. به جای شیر هم می توانید ماست را جایگزین کنید.
  4. پودر کاکائو فله ای رنگ تیره تری دارد.
  5. سایز قالب لوف ۱۰*۲۰ باشد و سایز قالب گرد ۲۰ سانت باشد.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه