طرز تهیه کیک بلوبری دلچسب و مجلسی با ماست به روشی آسان

طرز تهیه کیک بلوبری

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که با میوه خوشمزه بلوبری تهیه می شود شما می توانید این میوه را از میوه فروشی به راحتی تهیه کنید. اما این میوه خوشمزه برای آمریکا شمالی می باشد و سال ها به عنوان دارویی برای بیماری های مختلف استفاده می شود. بلوبری در واقع زغال اخته آبی می باشد و کشت آن تا قرن ۲۰ کشف نشده بود و آمریکایی ها آن را در سراسر دنیا رواج دادند. اما طبع بلوبری سرد و خشک است شما می توانید این کیک را در قالب لوف یا ساده یا میان تهی تهیه کنید و یک کیک فوق العاده خوشمزه برای عصرانه یا مهمانی خود آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک بلوبری با ماست به روشی آسان را به شما آموزش دهیم همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
شکر۲/۳ پیمانه
ماست۱ پیمانه
روغن مایع و کره ذوب شده جمعا۱ پیمانه
آرد شیرینی پزی۲ پیمانه
بلوبری۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک بلوبری با ماست

مرحله اول: آماده سازی

قبل از شروع آشپزی باید فر را روشن کنیم تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود سپس قالب مورد نظر را آماده کنید و چرب کنید و آرد پاشی کنید و بعد بلوبری ها را خوب شسته و داخل آبکش قرار دهید و آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و با همزن برقی یا دستی به مدت ۶ دقیقه بزنید تا خوب کرمی رنگ و کشدار شود حالا مخلوط کره و روغن مایع را که اندازه و اضافه کنید و ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک بلوبری

سپس در ادامه ماست را که نباید خیلی ترش باشد و چکیده باشد اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود حالا بلوبری ها را داخل یک کاسه ریخته و کمی آرد به آن اضافه کنید و الک کنید تا فقط کمی به آرد آغشته شود سپس به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا پخش شود.

مرحله چهارم: پخت کیک بلوبری

حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس قالب کیک را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود اگر کیک شما فن ندارد می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا رویه کیک طلایی شود سپس از قالب خارج کنید و با خامه یا میوه بلوبری تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک بلوبری

  1. برای فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. بعد از ۴۵ دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک آن را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری بدهید.
  3. می توانید تا ۱ پیمانه شکر هم بریزید ولی این مقدار، شیرینی متوسط و اندازه ای به شما می دهد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه