طرز تهیه کیک خرمالو خانگی خوشمزه با مغز گردو مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک خرمالو

 

بسیار خوشمزه و پاییزی که عطر طعم فوق العاده ای دارد. این کیک فوق العاده را با رعایت چند نکته می توانید به نتیجه عالی برسانید شاید خیلی از شماها کیک خرمالو را در منزل تهیه کردید ولی وسط آن خام  و خمیری شده برای اینکه این اتفاق نیفتد این کیک باید با دمای کمتر مدت زمان طولانی تر پخته شود سعی کنید در ۲۰ دقیقه پخت روی کیک را با فویل بپوشانید تا روی کیک زیاد برشته نشود حتما در انتهای پخت با خلال دندان چک کنید تا خوب پخته شده باشد زیرا دما ها در فر کمی متفاوت است. برای تهیه کیک خرمالو از قالب میان تهی استفاده کنید. حتما برای کیک هایی که پوره میوه دارند مواد را خوب اندازه کنید تا به نتیجه برسید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک خرمالو خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد شیرینی پزی۲ پیمانه یا ۲۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
مغر گردو یا فندوق۱/۲ پیمانه
پوره خرمالو۱/۲ پیمانه
شکر۳/۴ پیمانه یا ۱۵۰ گرم
روغن مایع۲/۳ پیمانه یا ۱۳۰ گرم
بیکینگ پودر۲ ق غذا خوری
جوش شیرین۱/۴ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
نمکیک پنس
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک خرمالو با گردو

مرحله اول : آماده سازی مواد کیک

ابندا فر را با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه می گذاریم تا گرم شود. تمام مواد را ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کرده تا هم دمای محیط شود. خرمالو را داخل میکسر ریخته و پوره می کنید. آرد و نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم : همزدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و شکر را اضافه می کنیم و بمدت ۶ دقیقه خوب با همزن می زنیم تا موادمون سبک و حجیم شود سپس پوره خرمالو را اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله سوم : اضافه کردن آرد

وقتی پوره خوب مخلوط شد روغن را افزوده و برای ۱ دقیقه دیگر به هم زدن ادامه می دهیم سپس مخلوط آرد الک شده را طی سه مرحله به مواد کیک خرمالو اضافه کرده و با لیسک فولد می کنید در انتها کمی به مغزیجات خود آرد زده تا ته نشین نشوند سپس داخل مواد کیک ریخته و با لیسک بصورت دورانی هم بزنید.

مرحله چهارم : پخت کیک خرمالو

قالب میان تهی ۲۴ سانتی را با روغن جدا کننده یا کره چرب کنید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید سپس در فر از قبل گرم شده بمدت ۵۰ دقیقه قرار دهید در ۱۰ دقیقه انتهای پخت چک کنید اگر لازم بود زمان را بیشتر کنید پس از خنک شدن از قالب خارج کنید و در ظرف مورد نظر برگردانید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک خرمالو

  1. بافت کیک های میوه ای مرطوب هستند ولی اصلا خمیر نیستند.
  2. تخم مرغ های کوچک و خرمالو های بزرگ کیک را خمیری می کند.
  3. زمان پوره کردن خرمالو نباید خیلی پوره آبکی باشد.
  4. پیمانه همان معادل یک لیوان دسته دار فرانسوی است.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه

  • آناهیتا ملکی ۱ سال پیش

    مقدار وانیل رو اشتباه ثبت کردید ،پیمانه .من طبق این دستور وانیل ریختم کیکم تلخ شد و ریختم دور.تو رو خدا دقت کنید در تایپ

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      مقدار ۱/۴ ق چای خوری

      پاسخ