طرز تهیه شیر زردچوبه هندی نوشیدنی معجزه آسای خانگی برای سرما خوردگی

شیر زردچوبه

بیشتر افرادی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده می‌کنند با ترکیب شیر و زردچوبه آشنا هستند. اطلاعات زیادی در مورد این دو ترکیب وجود دارد. این نوشیدنی هندی برای افرادی که سرما خورده اند، سردرد دارند یا از درد مفاصل رنج می برند بسیار عالی است، شیر و زردچوبه خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد ویروسی دارد و به بهبودی سرفه و سرماخوردگی کمک بسیاری می‎کند. همچنین مصرف شیر و زردچوبه یکی از درمان‌های طبیعی رایجی است که برای تسکین درد و بهبود گرفتگی صدا بسیار مفید است. سالهاست این معجون طلایی در هند استفاده می شود و همه از خواص بینظیرش آگاه هستند که میتونه توی این روزهای کرونایی باعث افزایش ایمنی بدن می شود. همانطور که اشاره کردیم این نوشیدنی خواص دارویی زیادی دارد و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. برای تهیه این نوشیدنی به مواد زیر نیاز خواهید داشت. این نوشیدنی بسیار خوشمزه و مقوی را می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیر زردچوبه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۱ پیمانه
زرد چوبه۱/۲ ق چای خوری
پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه۱/۲ ق چای خوری
پودر دارچین یا یک تکه چوب دارچین۱/۲  ق چای خوری
هل۱ دانه یا پودر هل
فلفل سیاه۱/۲ ق چای خوری
عسلبه دلخواه

طرز تهیه شیر زردچوبه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید شیر را بجوشانید، می توانید از یک شیر جوش استفاده کنید و شیر را داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و به قل زدن بیفتد.

مرحله دوم: افزودن ادویه

در ادامه باید همه ادویه های گفته شده را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و صبر کنید تا مواد ۱ الی ۲ دقیقه دیگر مواد بجوشد و  از صافی رد کنید و داخل لیوان مورد نظر بریزیذ و زمانی که کمی خنک شد باید کمی عسل اضافه کنید و هم بزنید تا عسل حل شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیر زردچوبه مقوی و سالم

  1. می توانید بجای عسل از نبات استفاده کنید.
  2. ½ قاشق چای خوری روغن نارگیل می توانید اضافه کنید.
  3. می توانید از شیر نارگیل یا شیر سویا استفاده کنید.
  4. این نوشیدنی را بهتر است قبل از خواب میل کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیر زردچوبه هندی نوشیدنی معجزه آسای خانگی برای سرما خوردگی
4 (80%) 6 votes