طرز تهیه قند رژیمی خانگی ساده و سالم و خوشمزه فقط با 2 قلم مواد

دستور تهیه قند رژیمی

طرز تهیه قند رژیمی

 

قند رژیمی یکی از روش های تهیه یک قند سالم و خوشمزه و مقوی می باشد که با دو قلم مواد تهیه می شود و شما می توانید این قند را کنار چای میل کنید. شما می توانید این قندها را داخل قالب های سیلیکونی بریزید و یا با انواع کاتر ها قالب بزنید و یک قند رژیمی سالم تهیه کنید و یا حتی اگر قالب یا کاتر ندارید می توانید قند ها را به صورت گرد یا دارز با دست شکل دهید و این قند رژیمی را تهیه کنید. این قند با کنجد و شیره انگور یا خرما تهیه می شود که هر دو بسیار خوشمزه و مقوی هستند. کنجد یکی از دانه های تشکیل دهنده این قند می باشد که مزایا زیادی برای سلامتی دارد، دانه های کنجد سرشار از مس می باشد و یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان بسیار قوی است از دیابت جلوگیری می کند و برای کاهش فشار خون نیز مناسب است در نتیحه این قند برای کسانی که دیابت دارند بهترین گزینه می باشد زیرا شیرینی آن طبیعی است و می توانید با خیال راحت این قند رژیمی را میل کنید و حتی کسانی که در رژیمی لاغری هستند نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه قند رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قند رژیمی

  • کنجد ۱ پیمانه سر پر
  • شیره خرما یا انگور ۱ پیمانه سر خالی

طرز تهیه قند رژیمی سالم و خوشمزه

مرحله اول: تفت دادن کنجد

ابتدا باید کنجد را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت کم کمی تفت دهید تا بوی خامی کنجد گرفته شود و یا می توانید از کنجد تفت داده شده است کنید. دقت کنید کنجد را مداوم هم بزنید وگرنه می سوزد و بوی سوختگی می دهد و زمانی که طلایی شد باید شیره را اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن شیره

در ادامه وقتی شیره انگور یا خرما را اضافه کردید باید ۵ دقیقه روی حرارت متوسط مواد را هم بزنید و بگذارید تا یک جوش بزند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه قند رژیمی

زمانی که مواد خنک شد باید دست های خود را کمی مرطوب کنید و از مواد بردارید و در دست گرد کنید و روی سینی قرار دهید و به همین سادگی قند رژیمی ما حاضر شده است، اگر دوست دارید به صورت قالبی این قند را تهیه کنید می توانید داخل قالب سیلیکونی بریزید و یا کف یک ظرف منسجم کنید و با کاتر دلخواه مواد را قالب بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قند رژیمی خوشمزه و مقوی و سالم

  1. نکته مهم در تهیه این قند این می باشد که نباید بگذارید مواد خیلی سرد شود وگرنه قابلیت شکل پذیری نخواهد داشت.
  2. به دلخواه می توانید از اسانس های مختلف استفاده کنید.
  3. می توانید از انواع شیره توت، خرما، انگور استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه