طرز تهیه کوکی سوهان خوشمزه خانگی با طعم کره و آرد برنج و جوانه گندم

دستور پخت کوکی سوهان

طرز تهیه کوکی سوهان

 

کوکی سوهان یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید با آرد برنح و زرده تخم و پودر جوانه گندم به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید خمیر این کوکی را با کاتر های مختلف شکل دار برش بزنید و داخل فر بپزید. این کوکی بسیار مجلسی بوده و شما می توانید برای مهمانی های خود به راحتی تهیه کنید. همه مواد کوکی سوهان هم به ق غذا خوری و هم گرم گفته شده است تا بتوانید بدون دردسر این کوکی را آماده کنید. اگر برای برش زدن کاتر نداشتید می توانید مواد را داخل قیف ریخته و ماسوره بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی سوهان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی سوهان

  • کره به دمای محیط رسیده ۱۲۰ گرم
  • پودر شکر ۷۰ گرم
  • زعفرات غلیظ ۲ ق غذا خوری
  • عرق هل یا گلای ۱ ق چای خوری
  • زرده تخم مرغ ۲ عد
  • آرد برنج ۱ ق سوپ خوری معادل ۱۰ گرم
  • پودر نارگیل ۲ ق سوپ خوری معادل ۱۰ گرم
  • پودر جوانه گندم ۱ ق سوپ خوری معادی ۱۰ گرم
  • خلال بادام ۲ ق سوپ خوری
  • آرد حدود ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کوکی سوهان زعفران با طعم کره

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد با کمک ترازو یا پیمانه یا قاشق مواد را اندازه گیری کنید. سپس پودر نارگیل و خلال بادام و پودر جوانه و آرد برنج را داخل میکسر ریخته و باهم میکس کنید تا پودری یکدست بدست بیاید. زرده را از سفیده جدا کنید.

مرحله دوم: هم زدن کره و شکر

در ادامه کره به دمای محیط رسیده  نرم شده را به همراه شکر با همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما دقت کنید بین هم زدن دورگیری کنید تا همه کره هم بخورد و مواد یکدست شود. سپس در ادامه زرده ها را دانه دانه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی سوهان

در ادامه زعفران و گلاب را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد میکس مواد مرحله اول را اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید و حالا باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر کمتر جمع شود میزان آرد ممکن است کم و زیاد شود و بسته به بزرگی زرده ها و آب خور آرد شما دارد.

مرحله چهارم: پخت کوکی سوهان

در ادامه باید خمیر را بین دو نایلون باز کنید و کاتر بزنید و یا می توانید با ماسوره ستاره مواد را شکل دهید و برای ۱۵ دقیقه در یخچال بعد شکل دادن استراحت دهید. سپس سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ قرار دهید تا کوکی پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی سوهان خوشمزه و ساده با طعم زعفران و کره

  1. اگر پودر جوانه گندمندارید می توانید به همان میان پودر نارگیل اضافه کنید.
  2. اگر مواد را خیلی درشت ماسوره زدید ۵ دقیقه بیشتر زمان دهید تا مغز پخت شود.
  3. بعد از ماسوره یا کاتر زدن حتما ۱۵ دقیقه زمان دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه