طرز تهیه سوهان با جوانه گندم ساده و مقوی و خوشمزه به روش سنتی

دستور تهیه سوهان با جوانه گندم

طرز تهیه سوهان با جوانه گندم

 

سوهان با جوانه گندم یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده و اصیل ایرانی می باشد که شما می توانید با کمی حوصله در خانه با چند قلم مواد تهیه کنید در رسپی این سوهان از گلوکز استفاده شده است که کشدار شدن و ترد شدن سوهان می شود و بهتر است حذف نکنید و آن را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. سوهان به عنوان یکی از سوغات معروف شهر قم شناخته شده است که به دلیل طعم بی نظیر این نوع تنقلات طرفدار آن بسیار زیاد است و شاید بهتر است بدانید این تنقلات خوشمزه ایرانی اصلی خواص خوبی نیز دارد. سوهات برای تامین انرژی روزانه یکی از گزینه بسیار خوبی است و می توانید از خستگی روزانه جلوگیری کند و خواص آنتی اکسیدانی دارد و برای جلوگیری از بیمارهای قلبی و عروقی و پیزی زودرس گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوهان با جوانه گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوهان با جوانه گندم

  • پودر جوانه گندم ۲  قغذا خوری
  • آرد سفید ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • کره یا روغن حیوانی ۱۰۰ گرم
  • گلوکز ۲ ق غذا خوری
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • پودر هل ۱ ق چای خوری
  • پودر زعفران ۱ ق چای خوری
  • پسته یا هر مغز دلخواه

طرز تهیه سوهان با جوانه گندم و شکر خوشمزه و مقوی در خانه

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا زعفران را با کمی قند بسابید و کنار قرار دهید و نیازی به دم کردن زعفران نیست زیرا به خود پودر آن نیاز داریم. آرد و پودر جوانه گندم را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: افزون گلاب

سپس باید گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که شکر کاملا حل شود و رنگ سوهان کم کم قهوه ای شود و بعد زمانی که شکر حل شد باید کره یا روغن حیوانی را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. وقتی شروع به حباب زدن کرد باید گلوکز را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن زعفران

مواد را کمی هم بزنید تا یکدست شوند و گلوکز داخل مواد حل شود و بعد پودر هل آسیاب شده را به همراه پودر زعفران اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت ملایم برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه هم بزنید تا وسط قابلمه جمع شود. یک سینی را از قبل چرب کنید و سوهان را داخل آن بریزید.

مرحله چهارم: تهیه سوهان با جوانه گندم

حالا باید با سوهان چرب شده را با گوشتکوب چرب شده خوب له و نازک کنید و مغز دلخواه را نیز بریزید و مجدد با گوشتکوب روی آن فشار دهید. حالا با کمک کاتر برش بزنید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد برش ها را جدا کنید و سوهان با جوانه گندم را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوهان با جوانه گندم خوشمزه و سنتی به روش اصیل ایرانی

  1. می توانید از خلال پسته یا بادام یا هر مغزی که دوست دارید استفاده کنید.
  2. سوهان را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
  3. این مواد به شما یک سینی متوسط سوهان می دهد.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه