طرز تهیه حلوا جوانه گندم ساده و مجلسی و مقوی با شیر

طرز تهیه حلوا جوانه گندم

 

یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و در عین حال بسیار مقوی و پر انرژی است زیرا قرار است از آرد جوانه گندم برای تهیه آن استفاده کنیم شما می توانید برای مناسبت های مذهبی و ماه محرم و صفر و رمضان آن را تهیه کنید اما این حلوا به قدری مقوی می باشد که بهتر است برای بچه ها و کودکان خود تهیه کنید زیرا جوانه گندم انواع ویتامین ها را در خود دارد و متاسفانه کمتر به آن اهمیت داده می شود. جوانه گندم منبع گیاهی با فیبر و چربی و پروتئین سالم که شما می توانید با تهیه این حلوا از خواص آن نیز در کنار خود حلوا بهرمند شوید. جوانه گندم سیستم عصبی بدن را تقویت می کند و همچنین استرس را رفع می کند، ایمنی بدن را تقویت می کند و … امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا جوانه گندم با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۲ پیمانه
گلاب۴ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه
پودر جوانه گندم۱.۵ پیمانه
آرد گندم۱/۳ پیمانه
روغن حیوانی۱/۲ پیمانه
روغن جامد۱/۲ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا جوانه گندم با شیر 

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شهد را تهیه کنیم برای تهیه این حلوا از شیر برای تهیه شربت استفاده می کنیم که لطافت بسیار خاصی به حلوا می دهد ابتدا ۱ پیمانه شیر را با شکر خوب مخلوط کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود سپس در ادامه گلاب و کمی زعفران اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید تا عطر گلاب از بین نرود.

مرحله دوم: تفت دادن جوانه گندم و آرد

آرد گندم را با جوانه گندم مخلوط کنید و الک کنید سپس داخل تابه ریخته و روی حرارت کلایم قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه حداقل تفت دهید تا بوی خامی آردها گرفته شود و بوی خوش آرد خارج شود دقت کنید آرد نسوزد و با حرارت کم تفت داده شود تا حلوا با کیفیتی داشته باشید.

مرحله سوم: افزودن روغن

در ادامه روغن جامد و حیوانی را اندازه کنید و اضافه کنید و هم بزنید سپس در ادامه ۱ پیمانه باقی مانده شیر سرد را نیز اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به رنگ دلخواه در بیاد اگر دوست دارید حلوا تیره تری داشته باشید باید مدت زمان بیشتری تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا جوانه گندم

در ادامه وقتی به رنگ دلخواه در آمد نوبت افزودن شهد یا همان شربت مرحله اول می باشد شهد باید داغ باشد پس اگر احساس کردید سرد شد بگذارید یه جوش بخورد سپس با احتیاط شربت را به حلوا اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا کشدار و بافت منسجمی پیدا کند و در نهایت وسط قابلمه جمع شود سپس داخل دیس کشیده و با مغیرجات دلخواه تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا جوانه گندم

  1. اگر احساس کردید حلوا شل است می توانید مقدار بیشتری روی حرارت تفت دهید تا جمع شود.
  2. اگر روغن حیوانی ندارید می توانید از مخلوط روغن مایع و جامد استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید گردو خرد شده نیز در تهیه حلوا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه