طرز تهیه دمنوش گلاب و دارچین و زنجبیل با عسل مفید برای لاغری و سردرد

دمنوش گلاب و دارچین

 

یکی از بهترین دمنوش ها برای رفع خستگی و بهتر شدن سردرد می باشد زیرا بسیار آرام بخش است. دمنوش ها از ترکیب چند نوع گیاهان دارویی تهیه می شوند که هر کدام جداگانه خواص خود را دارند و زمانی که با هم ترکیب می شوند یک دمنوش فوق العاده را به ما می دهند. اما در خوردن دمنوش ها نباید زیاده روی کنید زیرا همانند داروهای شیمایی هستند و زیاد خوردن دمنوش ها نیز ضررهای خودش را دارد. گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید، این دمنوش به واسطه داشتن گلاب یکی از بهترین ها در نوع خودش می باشد. گلاب مایعی می باشد که از تقطیر گل محمدی بدست می آید و فصل بهار بهترین زمان برای چیدن گل محمدی و تهیه گلاب است. یکی از کاربرد های مهم گلاب در صنعت عطر می باشد و در کنار آن می توان از فواید درمانی آن نام برد، مانند درمان مشکلات گوارش، درمان گلو درد، کاهش فشارخون، ضد استرس، درمان میگرن، رفع بی خوابی، درمان آفت دهان، درمان تب و هزاران فواید که در این پست نمی گنجد. شما می توانید زمانی که چای دم می کنید مقدار کمی گلاب به آن اضافه کنید. اما دارچین یک ادویه با قدمت طولانی است، که بسیار پر استفاده می باشد. شما برای تهیه انواع غذاها و دمنوش ها می توانید از آن به صورت پودر و یا درسته استفاده کنید. از خواص مهم دارچین می توان به جلوگیری از بیماری آلزایمر، جلوگیری از عفونت، بهبود و سلامت قلب، بهبود گردش خون و … نام برد. حالا این دو ماده شگفت انگیز با هم ترکیب شده و یک دمنوش بسیار مفید را به شما می دهد. امروز در پارسی دی دمنوش گلاب و دارچین و زنجبیل با عسل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

چوب دارچین۱ تکه
گلاب۲ ق غذا خوری
عسل۱ ق غذا خوری
زنجبیل۱/۲ ق چای خوری
آب جوشبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش گلاب و دارچین با زنجبیل

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

ابتدا چوب دارچین (شما می توانید از پودر دارچین یا عرق دارچین نیز استفاده کنید) را به همراه گلاب و زنجبیل داخل قوری ریخته و به آن آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله دوم : تهیه دمنوش گلاب و دارچین

قوری را بمدت ۲۰ دقیقه روی بخار کتری یا روی وارمر قرار داده تا دمنوش گلاب و دارچین دم بکشد. زمانی که دمنوش کمی ولرم شد عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عسل حل شود (نباید زمانی که مواد داغ است عسل را اضافه کنید) سپس داخل لیوان ریخته و داغ بنوشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دمنوش گلاب و دارچین برای لاغری و سردرد

  1. می توانید به جای عسل از شکر یا برگ استویا یا نبات استفاده کنید.
  2. می توانید مقداری عرق کاسنی یا نعنا نیز به دمنوش اضافه کنید.
  3. برای تهیه دمنوش گلاب و دارچین از فرنچ پرس یا لیوان دمنوش ساز نیز می توانید استفاده کنید.
  4. افزودن زنجبیل دلخواه است و می توانید از زنجبیل تازه یا پودری استفاده کنید.
  5. شکر یا عسل را به ازای هر نفر ۱ ق غذا خوری در نظر بگیرید. ولی گلاب را به ازای هر نفر ۱ و نیم ق غذا خوری اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه